Dit is wat klanten ons vragen over gegevens aanpassen

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

U kunt gegevens zoals bijvoorbeeld uw telefoonnummer, e-mailadres, rekeningnummer of betaalmethode aanpassen in Mijn Evides. Welke gegevens u kunt aanpassen leest u hier.

Hoe kan ik een naam wijzigen?

Uw naam is volgens de wet verbonden aan een contract.

Bij een naamswijziging door overlijden, een huwelijk of scheiding melden wij eerst uw oude contract af. U ontvangt dan een eindafrekening. Daarna melden wij u opnieuw aan met uw nieuwe naam, u ontvangt dan een nieuw klantnummer.

Om u zo goed mogelijk te helpen kunt u het beste contact met ons opnemen.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer veranderen?
Log in op Mijn Evides om een ander rekeningnummer door te geven.

Mijn Evides

Waar vind ik mijn klantnummer?
  • Vraag uw klantnummer gemakkelijk op door uw e-mailadres in te vullen.

Klantnummer opvragen

  • Uw klantnummer staat ook op alle facturen, brieven en e-mails die u van ons ontvangt. Betaalt u via automatische incasso, dan staat uw klantnummer in de omschrijving van de incasso’s in uw rekeningoverzicht.

Let op, vul het e-mailadres in dat bekend is bij Evides en waarop u uw meterkaart of factuur ontvangt.

Ik wil een overlijden doorgeven

Gecondoleerd met dit verlies, wij wensen u veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Blijft een partner of een nabestaande in het huis wonen, of wilt u het adres opzeggen? Om u zo goed mogelijk te helpen kunt u het beste contact met ons opnemen.

Vergeet niet om het klantnummer en/of de volledige adresgegevens bij de hand te houden.

Ik ga scheiden, wat moet ik doen?

Dat hangt af van uw situatie. Bekijk hieronder welke situatie voor u van toepassing is.

  • Het contract staat op de naam van mijn ex-partner en ik ga verhuizen: U hoeft niets te doen.
  • Het contract staat op mijn naam, ik blijf op dit adres wonen: U hoeft niets te doen.
    Tip: als uw drinkwaterverbruik anders wordt kunt u uw termijnbedrag in Mijn Evides aanpassen.
  • Het contract staat op mijn naam en ik verhuis naar een ander adres: Meld u af en geef de meterstand door, u ontvangt een eindafrekening. Blijft uw ex-partner op het adres wonen? Dan zal uw ex-partner zich opnieuw moeten aanmelden.
  • Ik blijf op het adres wonen, maar het contract staat op naam van mijn ex-partner: Meld u aan als nieuwe klant, het contract komt dan op uw naam te staan. U krijgt een eigen klantnummer. Uw ex-partner ontvangt een eindafrekening.
  • Ik blijf op het adres wonen, maar ik ga mijn meisjesnaam gebruiken: Neem contact op voor een naamswijziging.
Ik ga samenwonen, hoe geef ik dat door?

Dat hangt af van uw situatie. Bekijk hieronder welke situatie voor u van toepassing is.

U trekt bij uw partner in, of andersom

  • Meld het oude adres af bij uw drinkwaterleverancier. Bij Evides kunt u dit gemakkelijk in Mijn Evides doen.
  • Staat het contract op de naam van uw partner? Dan hoeft u verder niets te doen.

Als u gaat samenwonen, verandert het drinkwatergebruik. In Mijn Evides past u het termijnbedrag gemakkelijk aan. Zo voorkomt u dat u moet bijbetalen op de volgende periodeafrekening.

U gaat samen op een nieuw adres wonen

  • Meld de oude adressen af bij de drinkwaterleveranciers. Bij Evides kunt u dit gemakkelijk in Mijn Evides doen.
  • Meld het nieuwe adres aan in Mijn Evides. Ben u een nieuwe klant? Maak dan eerst een account aan.
Hoe verander ik mijn betaalmethode?
In Mijn Evides kunt u gemakkelijk uw betaalmethode aanpassen. Lees meer over de verschillende betaalmethoden.
Ik kan mijn naam en/of geboortedatum niet aanpassen, hoe kan dat?

Sommige persoonsgegevens mag u vanwege veiligheidsredenen niet zelf aanpassen. Om uw naam en/of geboortedatum aan te passen kunt u het beste contact met ons opnemen.

Wilt u andere gegevens aanpassen, zoals uw contact- en betaalgegevens? Dat doet u gemakkelijk zelf in Mijn Evides.

Gegevens aanpassen

Krijg ik een bevestiging als ik mij aanmeld of iets aanpas in Mijn Evides?

U ontvangt een bevestiging per e-mail. Controleer voor de zekerheid uw spambox als u geen e-mail heeft ontvangen en markeer ‘noreply@evides.nl’ als veilige afzender. Let op, het kan twee weken duren voordat u deze bevestiging ontvangt.

Heeft u geen e-mailadres aan ons doorgegeven? Dan sturen wij u een bevestiging per post.

Hoe pas ik mijn postadres aan?
  1. Log in op Mijn Evides en ga naar ‘mijn gegevens’.
  2. Klik op ‘contact gegevens wijzigen’ en pas uw postadres aan.

Contact gegevens wijzigen

Heeft u meerdere adressen op één klantnummer? Dan wordt alle post voor alle adressen naar dit postadres verstuurd.

Wilt u uw adres aanpassen omdat u gaat verhuizen? Geef uw verhuizing door. 

Uw facturen bekijken en betalen

Met een Mijn Evides account kunt u altijd uw facturen inzien en betalen of uw termijnbedrag aanpassen.

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.