Dit is wat klanten ons vragen over meterstand doorgeven

Meterstand doorgeven uitgelegd
Hoe geef ik mijn meterstand door?

U kunt gemakkelijk online uw meterstand doorgeven.

Lukt het niet om uw meterstand online door te geven? Bel dan met gratis 0800 9100, houd uw registratienummer bij de hand.

Waar zit mijn watermeter?

Meestal vindt u de watermeter in de kelder, meterkast of kruipruimte. Woont u in een appartement of een flat? Dan kan de watermeter ook in een centrale ruimte zitten.
watermeter

Welke cijfers op de watermeter moet ik doorgeven?

Geef alleen de zwarte cijfers op de watermeter door die vóór de komma staan. De rode cijfers achter de komma hoeft u niet door te geven.
watermeter

Waarom moet ik mijn meterstand doorgeven als ik ga verhuizen?

De meterstand hebben wij nodig om een afrekening te maken. Zo voorkomt u dat u onverwachts moet bijbetalen.

Lees meer over verhuizen

Nog meer vragen over meterstand doorgeven
Wanneer moet ik mijn meterstand doorgeven?

Zes weken voordat u uw periodeafrekening ontvangt sturen wij u een kaart of e-mail hierover. Vanuit de e-mail kunt u moeiteloos met één klik uw meterstand doorgeven.

Waarom moet ik zelf mijn meterstand doorgeven?

Om de tarieven zo laag mogelijk te houden vragen wij u om de meterstand aan ons door te geven.

Zo kunt u uw meterstand gemakkelijk zelf online doorgeven op een moment dat het u uitkomt.

Kan ik mijn meteropnamedatum aanpassen?
Met bijna één miljoen klanten is het niet mogelijk om iedereen in dezelfde maand een meterkaart te sturen. Daarom hebben wij een verdeling in postcoderegio’s gemaakt. Dit kunnen wij niet voor u aanpassen.
Ik ben gebeld en/of heb een sms gekregen omdat ik mijn meterstand nog niet heb doorgegeven. Wat moet ik nu doen?

Met uw meterstand bepalen wij uw waterverbruik en termijnbedrag. Daarom is het belangrijk dat u dit op tijd aan ons doorgeeft. Zo voorkomt u dat wij uw meterstand moeten schatten en uw factuur misschien te hoog is.

Geef uw meterstand online door of bel gratis 0800 9100 om uw meterstand aan ons door te geven.

Heeft u uw meterstand al doorgegeven? Dan hoeft u niets te doen.

Ik ben gebeld en/of heb een sms gekregen dat ik mijn meterstand moet doorgeven. Maar ik ben geen klant bij Evides of het genoemde adres klopt niet. Wat moet ik doen?
Excuus voor het ongemak. Neem contact met ons op zodat wij dit voor u kunnen oplossen.

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.