Dit is wat klanten ons vragen over verhuizen

Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?
Moet ik mijn verhuizing doorgeven of doet de woningbouwcorporatie dat?

U moet zelf uw verhuizing doorgeven. Dit kunt u doen via onze verhuispagina. Als u hierover met uw woningcorporatie een andere afspraak gemaakt heeft, dan kunt u die afspraak aanhouden.

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Dit kunt u eenvoudig en snel regelen via onze verhuispagina.

Waarom moet ik de datum van sleuteloverdracht doorgeven en niet de verhuisdatum?

De reden hiervoor is dat u mogelijk in de periode van sleuteloverdracht tot uw verhuizing al water verbruikt.

De datum van sleuteloverdracht die ik heb doorgegeven is veranderd, wat moet ik doen?

Neem daarvoor contact voor ons op, wij kunnen het eenvoudig voor u aanpassen.

Ik ga verhuizen, blijft Evides mijn waterleverancier?

Wij leveren drinkwater in Zeeland, Zuid-Holland-Zuid en op de Brabantse Wal. Via onze postcodecheck kunt u kijken of u uw nieuwe woning bij ons moet aanmelden.

Moet ik mij aanmelden bij Evides?

Nee dat hoeft niet. U ontvangt uw drinkwater al van Evides en bent al klant bij Evides. Het gaat alleen om de factuur. Deze ontvangt u niet langer van DELTA maar voortaan van Evides.

Wanneer moet ik mijn verhuizing doorgeven?
Kan ik mijn verhuizing ook achteraf nog doorgeven?

Ja, dat kan. Als u de meterstand en de datum van de dag van sleuteloverdracht aan ons doorgeeft, dan is dat geen probleem. U kunt uw verhuizing doorgeven op onze verhuispagina.

Kan ik mijn verhuizing van te voren doorgeven?

Ja, dat kan tot een maand voor de sleuteloverdracht. Maar vergeet niet op de dag van de sleuteloverdracht de watermeterstand op te nemen en deze aan ons door te geven.

Ik ben te laat met het doorgeven van mijn verhuizing. Wat moet ik doen?

Als u de meterstand en de datum van de sleuteloverdracht heeft, kunt u ook achteraf uw verhuizing doorgeven.

Nog meer vragen over verhuizen
Hoe lang duurt het voordat mijn verhuizing is verwerkt?

Als u gaat verhuizen naar een bestaande woning, dan verwerken wij dit binnen twee weken. Als u naar een nieuwbouwhuis gaat verhuizen, dan kan dit iets langer duren. Om de verhuizing ook dan zo snel mogelijk te verwerken, is het belangrijk dat u ons de meterstand doorgeeft.

Wordt het water afgesloten als ik ga verhuizen?

Nee, we sluiten de waterlevering niet af bij een verhuizing.

Waarom moet ik mijn meterstand doorgeven als ik ga verhuizen?

Zonder meterstand kunnen wij uw jaarlijkse periodeafrekening bij verhuizing niet verwerken. Voor het doorgeven van deze meterstand heeft u een registratienummer nodig. Dit nummer staat vermeld op de toegestuurde meterstandkaart.

Uw facturen bekijken en betalen

Met een Mijn Evides account kunt u altijd uw facturen inzien en betalen of uw termijnbedrag aanpassen.

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.