Veelgestelde vragen over contact

Hoe krijg ik een antwoord op mijn vraag of meld ik een klacht of compliment?

Wij streven naar een goede dienstverlening! Heeft u een vraag, opmerking of wilt u een wijziging doorgeven:

Hoeveel kost het om het 0900-nummer van Evides te bellen?
U kunt ons op verschillende manieren bereiken. Voor ons informatienummer betaalt u uw gewone belkosten. Dit staat gelijk aan het bedrag dat voorheen bekend stond als ‘lokaal tarief’ en de kosten die uw telefoonprovider in rekening brengt, bijvoorbeeld voor mobiel bellen.
Een medewerker van Evides wil mijn drinkwateraansluiting en mijn gegevens controleren en updaten. Waarom?

We zijn continu bezig om te zorgen dat uw klantgegevens kloppen. Dit is ook de reden waarom onze medewerkers bij u langs komen. Waarschijnlijk zijn uw gegevens in ons bestand niet correct of onvolledig.

Onze medewerker controleert bij het bezoek uw drinkwateraansluiting en watermeter en noteert uw contactgegevens. Vervolgens actualiseren wij uw gegevens in ons systeem. Dit kan betekenen dat u een (aangepaste) factuur van ons gaat ontvangen.

Hoe kan ik controleren of een monteur of beller echt van Evides is?

Belt een medewerker van het waterbedrijf bij u aan? Vraag dan altijd naar zijn of haar legitimatie, zodat u zeker weet dat u te maken heeft met een medewerker van ons. Onze medewerkers dragen een Evidespas bij zich en legitmeren zich ongevraagd. Daarnaast zijn ze te herkennen aan hun bedrijfskleding.

Meteropnemer
Eenmaal per jaar vragen wij u de meterstand van de watermeter door te geven via Mijn Evides. Soms kan het zijn dat een meteropnemer bij u aan de deur komt. Dit wordt vooraf aangekondigd per brief. Dit betreft altijd een medewerker van Evides. De medewerker is te herkennen aan de Evideskleding, legitimeert zich met een Evidespas en legt uit waarom hij/zij komt. Het opnemen van de meterstand is zo gedaan, u kunt er bij blijven staan.

Bezoek wordt vooraf aangekondigd
Als een medewerker aan de deur komt en toegang tot uw woning nodig heeft, gebeurt dit nooit onaangekondigd. Tenzij het om een storing in de waterlevering of lekkage gaat, informeren wij u vooraf per brief. Vraag altijd om legitimatie als iemand bij u aanbelt. Wij doen niet aan telefonische verkoop, dus geef geen persoonlijke gegevens door. Neem bij twijfel contact met ons op.

Ik ontvang geen e-mail van Evides. Hoe kan dat?

Het komt voor dat onze berichten gezien worden als spam. Deze verdwijnen dan in uw spambox en u ziet deze niet terug in uw inbox. U voorkomt dit door ons e-mailadres (noreply@postnl.evides.nl, noreplymeterstand@postnl.evides.nl) als veilige afzender toe te voegen aan uw e-mailaccount.

Ik kan geen 0900-nummers bellen vanaf mijn mobiele telefoon, wat nu?

Dit heeft te maken met de instellingen van uw mobiele telefoon. Zo kan het zijn dat bij nieuwe Prepaid-klanten het bellen van servicenummers, zoals ons telefoonnummer, is geblokkeerd. In de meeste gevallen wordt de blokkade automatisch opgeheven als u uw beltegoed opwaardeert met minimaal €20,-. U kunt dan servicenummers bellen binnen 24 uur na het opwaarderen. Neem contact op met uw eigen provider als dit niet lukt.

U kunt naast bellen, ook op andere manieren contact met ons opnemen voor uw vragen.

Ik probeer de Klantenservice te bellen vanuit het buitenland, maar dit lukt niet. Wat nu?

Vanuit het buitenland kunt u niet naar Nederlandse servicenummers bellen. Vanuit de meeste landen lukt het wel om een servicenummer te bellen als de Nederlandse landcode ervoor plaatst: +31 900 0787. Werkt dit niet? Dan kunt u terecht via het nummer +31 88 8845123.

U kunt dit nummer alleen bellen vanuit het buitenland, met een vast toestel en als u geen geheim telefoonnummer gebruikt. U kunt veel zaken ook regelen via Mijn Evides. Geef bijvoorbeeld uw verhuizing door, uw meterstand of een wijziging in uw persoonlijke gegevens. Naast bellen kunt u ook op andere manieren contact met ons opnemen. 

Ik ben horecahouder en schenk klanten kraanwater. Kan ik meedoen met de karaffenactie?

Kraanwater is duurzaam geproduceerd en geleverd, goedkoop en past bij een gezonde leefstijl. We willen het schenken van kraanwater in de horeca nog gemakkelijker maken en bieden daarom karaffen aan horecabedrijven aan in ons voorzieningsgebied.

Heeft u een horecagelegenheid? Dan kunt u 12 gratis karaffen aanvragen. De Evides kraanwaterkaraf heeft een inhoud van 1 liter en is vaatwasmachinebestendig. Met een raamsticker kunt u uw klanten informeren dat u kraanwater schenkt. Uiteraard bepaalt u zelf of u de karaf kraanwater tegen een servicevergoeding of gratis aanbiedt aan uw gasten.

Als u interesse heeft in kraanwaterkaraffen, kunt u dat doorgeven via ons contactformulier. Geef daarbij de volgende gegevens door:

  • Naam horecagelegenheid
  • Contactpersoon
  • Straatnaam en postcode
  • Plaats
  • E-mail
Kan Evides mijn evenement sponsoren? (bidons, bekers)

Heeft u een publiek evenement in het voorzieningsgebied van ons en wilt u het gezonde en duurzame kraanwater ‘op de kaart zetten’? Dan kunt u hiervoor bij ons gratis bidons en bekers aanvragen. 

Duurzaam en gezond

Elk jaar kiezen wij een aantal (sport)evenementen waar de organisatie onze bidons kan uitdelen aan hun deelnemers of met onze bekers kraanwater schenkt. Zo onderstrepen wij samen het duurzame en gezonde karakter van kraanwater en maken we het gebruik van kraanwater vanzelfsprekend(er).

Tegenprestatie
Als tegenprestatie vragen wij aan u om Evides en de rol van kraanwater tijdens het evenement te vermelden in de berichtgeving. Denk hierbij aan een artikel of afbeelding op uw website, social media, in het magazine of clubblad. Het wordt extra gewaardeerd als u ons tagt via Twitter en Facebook

Aanvragen van bidons of bekers
Een aanvraag doet u uiterlijk drie weken  voorafgaand  aan het evenement. Het evenement waarvoor u bidons of bekers aanvraagt, moet plaatsvinden in ons voorzieningsgebied: zuiden van Zuid-Holland, Zeeland en de Brabantse Wal. De gekregen materialen deelt de organisator van het evenement zelf uit. 

Tijdelijk tappunt nodig?
Bij sommige evenementen wilt u misschien een tijdelijke drinkwateraansluiting, bijvoorbeeld een tappunt voor drinkwater of voor een douche of toilet. Deze kunt u tegen betaling aanvragen

Verzoeken tot financiële sponsoring wijzen wij af. 

Waar kan ik wandelen en fietsen in waterwingebieden?
Veel van de waterwingebieden zijn geheel of voor een deel toegankelijk voor u. Zo kunt u wandelen in de waterwingebieden:
  • Rondom Dordrecht
  • Nabij de Brabantse Biesbosch
  • Bij Huijbergen en Ossendrecht
  • Bij Haamstede en Ouddorp
  • Bij Sint Jansteen
  • Ouddorp

Met borden staat aangegeven welke delen toegankelijk zijn en welke delen zijn afgesloten, bijvoorbeeld omdat ze dienen als rustplaats voor dieren. Kijk op Water Wandelingen & WaterWeetjes voor de gids door waterwingebieden.

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.