Veelgestelde vragen over gegevens wijzigen

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

U kunt uw gegevens wijzigen via Mijn Evides. Hier kunt u bijvoorbeeld uw persoonsgegevens wijzigen, uw telefoonnummer, e-mailadres en betaalmethode aanpassen of een ander rekeningnummer doorgeven.

Hoe kan ik een overlijden doorgeven?

Gecondoleerd met het verlies van uw dierbare.

U kunt een wijziging in verband met een overlijden telefonisch aan ons doorgeven. Houd hiervoor het klantnummer en de volledige adresgegevens van de woning bij de hand. Wij hebben deze gegevens nodig om u goed van dienst te kunnen zijn. We zijn op werkdagen van 08:00 tot 17:00 uur bereikbaar via 0900 0787.

Hoe moet ik een naamswijziging doorgeven?

Een naam kan niet zomaar gewijzigd worden omdat uw contract dan wijzigt. Als u de naam op het contract wegens huwelijk of scheiding wilt wijzigen, kunt u dit doen door uw adres aan te melden met de nieuwe naam. U ontvangt dan een nieuw klantnummer.

Wilt u de tenaamstelling wegens overlijden wijzigen? Neemt u dan telefonisch contact op met onze Klantenservice. Wij zijn op werkdagen van 08:00 tot 17:00 uur bereikbaar via 0900 0787.

Een aanmelding kunt u eenvoudig doorgeven via Mijn Evides.

Hoe kan ik mijn betaalwijze veranderen?

U kunt dit doen via Mijn Evides. U kunt kiezen om te betalen via:

Automatische incasso
Met automatische incasso schrijft Evides de factuur automatisch af van uw rekening. U bent dan altijd op tijd met uw betaling en heeft er geen omkijken naar. U kunt bij deze betaalwijze kiezen of hij in tien of vier termijnen betaalt. Aan deze betaalwijze zijn geen bijkomende kosten verbonden. Als u het niet eens bent met een afschrijving, dan kunt u die binnen 56 dagen terugboeken naar uw rekening. U kunt er bij deze betaalwijze tevens voor kiezen om uw meterstandkaart en jaarlijkse periodeafrekening digitaal te ontvangen. De machtiging kunt u altijd weer intrekken.

AcceptEmail
AcceptEmail is een betaalwijze waarbij wij u vier keer per jaar uw factuur per e-mail sturen. U kunt deze direct online via uw eigen bank met iDEAL betalen. Aan deze betaalwijze zijn geen extra kosten verbonden. Kiest u voor AcceptEmail dan ontvangt u de meterstandkaart en jaarlijkse periodeafrekening ook digitaal.

Acceptgiro
Betaalt u per acceptgiro dan ontvangt u vier keer per jaar een acceptgiro per post. Het versturen en verwerken van acceptgiro’s brengt extra kosten met zich mee. Evides berekent deze kosten door aan klanten die van deze betaalwijze gebruik willen blijven maken. Dit betekent dat u € 1,00 per acceptgiro (excl. 6% btw) gaat betalen voor betalingsverwerking. Het totaalbedrag wordt verrekend op de periodeafrekening die u 1x per jaar van ons ontvangt.

Hoe log ik in bij Mijn Evides?

U kunt hier inloggen met uw gebruikersnaam (uw e-mail adres) en zelfgekozen wachtwoord. Via Mijn Evides kunt u bijvoorbeeld uw persoonsgegevens wijzigen, uw betaalmethode aanpassen of een ander rekeningnummer doorgeven.

Kan ik via internet mijn rekeningnummer wijzigen?

Ja, u kunt via Mijn Evides een ander rekeningnummer doorgeven.

Ik kan niet inloggen of registreren. Hoe kan dat?

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1) Mogelijk heeft u nog geen account
Om gebruik te maken van ‘Mijn Evides’ dient u eerst eenmalig een account aan te maken. Hiervoor heeft u uw klantnummer en huidig postadres nodig. Na de registratie dient u uw aanmelding te bevestigen met de link in de e-mail die u dan ontvangt. Controleer ook uw spambox als u de e-mail niet ontvangt. Na bevestiging kunt u inloggen op ‘Mijn Evides.’
 
2) U heeft de ‘cookies’ niet geaccepteerd
Voor een juiste werking van de site dient u altijd de zogenaamde 'cookies' te accepteren. Indien u eerder deze cookies heeft geweigerd, dan dient u dit aan te passen in de instellingen van uw webbrowser. Controleert u bij elke inlogsessie ook of u op het juiste account bent ingelogd en of alle gegevens nog actueel zijn.
 
3) Persoonsgegevens kunt u niet online wijzigen
De functionaliteit van ‘Mijn Evides’ is beperkt tot het doorgeven van aan- en afmeldingen van adressen (verhuizingen), wijziging van contact- en betaalgegevens en doorgeven van meterstanden. Klantnamen en andere persoons- of bedrijfsgebonden gegevens kunt u om veiligheidsredenen niet online wijzigen. Ook voor informatie over betalingen, openstaande nota's, kopieën van facturen en verbruiksoverzichten dient u contact op te nemen met onze Klantenservice.

4) Uw wachtwoord wordt niet geaccepteerd bij registratie
Uw wachtwoord voldoet niet aan de gestelde eisen. Het wachtwoord moet bestaan uit:

  • minimaal 8 tekens
  • minimaal 2 letters [a-z,A-Z]
  • minimaal 1 cijfer [0-9]
  • minimaal 1 bijzonder teken, bijvoorbeeld [ ! $ & ? @ ]

De tekens #, %, < en > kunnen niet gebruikt worden! 
Verder mag het wachtwoord niet 3 dezelfde tekens achter elkaar bevatten en mag het niet gelijk zijn aan 5 eerdere wachtwoorden.

Als ik overstap naar automatische incasso, per wanneer gaat dit dan in?

Uw automatische incasso gaat in vanaf de eerstvolgende rekening of vanaf het moment dat u dit aangeeft.

Waar vind ik mijn klantnummer?

U vindt uw klantnummer op onze facturen, brieven en e-mails. Als u via automatische incasso betaalt, staat uw klantnummer in de omschrijving van de incasso’s in uw rekeningoverzicht.

Telefoonnummer of aanhef wijzigen?

Met een Mijn Evides account kunt u makkelijk op elk moment uw gegevens inzien en aanpassen. Log vandaag nog in.

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.