Meterstand doorgeven

Elk jaar hebben wij uw meterstand nodig. U krijgt hierover een e-mail of kaart per post.

Meterstand doorgeven

Binnen één minuut gedaan

  • Voorkom bijbetalen
  • Ook als u verhuist
  • Vooraf ingevulde gegevens via e-mail
Elk jaar geeft u uw meterstand aan ons door. Of als u verhuist. Wij hebben uw meterstand nodig om precies te weten hoeveel drinkwater u heeft gebruikt. Zo voorkomt u dat u teveel of te weinig betaalt.
alt

Meterstand noteren

Noteer alleen de zwarte cijfers. De rode cijfers achter de komma hoeft u niet door te geven.

Bekijk de video

Uw meterstand doorgeven

Druppel

Stap 1:

Ga naar uw watermeter
Meestal vindt u de watermeter in de kelder, meterkast of kruipruimte. Woont u in een appartement of een flat? Dan kan de watermeter ook in een centrale ruimte zitten.
Meterstanden

Stap 2:

Watermeter aflezen
Noteer alleen de zwarte cijfers van de watermeter die vóór de komma staan. De rode cijfers achter de komma hoeft u niet door te geven.
Wijzigen

Stap 3:

Meterstand invullen

Vul uw meterstand en registratienummer in op de website of klik op de link in de e-mail. Na 6 tot 8 weken ontvangt u uw periodeafrekening.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn meterstand doorgeven?
  1. Noteer de meterstand van uw watermeter.
  2. Cijfers achter de komma noteert u niet.
  3. Ga naar Meterstand doorgeven en vul daar het registratienummer en de meterstand in.
  4. Online doorgeven niet mogelijk? Bel dan met 0800 9100 (gratis) om de meterstand door te geven en houd uw registratienummer bij de hand.
Wanneer moet ik mijn meterstand doorgeven?

Zes weken voor uw periodeafrekening ontvangt u van ons een kaart of e-mail met de vraag om de watermeterstand op te nemen en naar ons te sturen.

Waar zit mijn watermeter?

Meestal zit uw watermeter, samen met de elektriciteit- en gasmeter, in de meterkast. Ook kan het voorkomen dat uw watermeter onder een luik bij uw voordeur zit, in een put in uw tuin, in de buurt van uw toilet of in uw kelder hangt.

Waarom moet ik zelf mijn meterstand opnemen?

Steeds meer mensen zijn overdag niet thuis. Het opnemen van de watermeter wordt daardoor bewerkelijk en dus duurder. Wij willen graag de watertarieven zo laag mogelijk houden. Daarom vragen we u steeds vaker zelf de watermeterstand op te nemen.

Kan ik de meteropnamedatum aanpassen?
Nee, de verdeling is op basis van postcoderegio en is helaas niet te wijzigen. Evides heeft bijna één miljoen aansluitingen. Het is niet mogelijk om al onze klanten tegelijk een meterstandenkaart te sturen en daarom verdelen we dit over het hele jaar.
Meer vragen over meterstand doorgeven

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.