Meterstand doorgeven

Elk jaar hebben wij uw watermeterstand nodig. U krijgt hierover een e-mail of brief per post.

Snel en gemakkelijk

  • Voorkom bijbetalen
  • Ook voor een verhuizing
  • Binnen één minuut gedaan
Elk jaar geeft u uw meterstand aan ons door. Ook als u verhuist. Wij hebben uw waterstand nodig om precies te weten hoeveel drinkwater u heeft gebruikt. Zo zorgt u dat u het juiste bedrag betaalt.
alt

Watermeter aflezen

Noteer alleen de zwarte cijfers van de meter. De rode cijfers achter de komma hoeft u niet door te geven.

Bekijk de video

Uw meterstand doorgeven

Druppel

Stap 1:

Ga naar uw watermeter
Meestal vindt u de watermeter in de kelder, meterkast of kruipruimte. Woont u in een appartement of een flat? Dan kan de watermeter ook in een centrale ruimte zitten.
Meterstanden

Stap 2:

Watermeter aflezen
Noteer alleen de zwarte cijfers van de watermeter die vóór de komma staan. De rode cijfers achter de komma hoeft u niet door te geven.
Wijzigen

Stap 3:

Meterstand invullen

Vul uw meterstand en registratienummer in op de website of klik op de link in de e-mail. Na 6 tot 8 weken ontvangt u uw periodeafrekening.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn meterstand doorgeven?
  1. Noteer de meterstand van uw watermeter.
  2. Cijfers achter de komma noteert u niet.
  3. Ga naar Meterstand doorgeven en vul daar het registratienummer en de meterstand in.
  4. Online doorgeven niet mogelijk? Bel dan met 0800 9100 (gratis) om de meterstand door te geven en houd uw registratienummer bij de hand.
Wanneer moet ik mijn meterstand doorgeven?

Zes weken voor uw periodeafrekening ontvangt u van ons een brief of e-mail met de vraag om de watermeterstand op te nemen en naar ons te sturen.

Waar zit mijn watermeter?

Meestal zit uw watermeter, samen met de elektriciteit- en gasmeter, in de meterkast. Ook kan het voorkomen dat uw watermeter onder een luik bij uw voordeur zit, in een put in uw tuin, in de buurt van uw toilet of in uw kelder hangt.

Waarom moet ik zelf mijn meterstand opnemen?

Wanneer u zelf uw meterstand een keer per jaar opneemt, kunnen wij de tarieven voor onze 2,5 miljoen klanten laag houden. U kunt zelf gemakkelijk uw watermeter aflezen. De meterstand geeft u online door op een moment dat het u uitkomt.

Kan ik de meteropnamedatum aanpassen?
We begrijpen dat een andere meteropnamedatum u wellicht beter uitkomt. Helaas is het niet mogelijk om deze aan te passen. Om ervoor te zorgen dat iedereen op tijd de periodeafrekening krijgt, spreiden we de verwerking van de meterstanden over een heel jaar. Iedere postcoderegio heeft een eigen opnamedatum.

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.