Meterstand doorgeven?
Volg deze stappen.
Meestal vindt u de watermeter in de kelder, meterkast of kruipruimte. Woont u in een appartement of een flat? Dan kan de watermeter ook in een centrale ruimte zitten.
Schrijf alleen de zwarte cijfers van de watermeter op die vóór de komma staan. De rode cijfers achter de komma hoeft u niet door te geven.
Vul uw meterstand en registratienummer in op de website of klik op de link in de e-mail die u ontvangen heeft. Binnen enkele dagen ontvangt u uw jaarafrekening.
Geen meterstand maar verhuizing doorgeven? Kies dan:
Wat kunt u van ons verwachten?
Snel geregeld zonder wachttijd
Een meterstand doorgeven heeft u zo geregeld. Wij regelen de rest. Dan heeft u daar geen zorgen meer over.
Betaal precies voor wat u verbruikt
Als u elk jaar uw meterstand aan ons doorgeeft, betaalt u nooit te veel of te weinig.
Een bevestiging per e-mail
Na het doorgeven van uw meterstand, sturen wij u direct een bevestiging met een overzicht van uw gegevens.
Veelgestelde vragen
- Lees uw watermeter af (zonder de cijfers achter de komma).
- Vul online uw registratienummer en meterstand in.
Lukt het niet om uw meterstanden online door te geven? Bel 0800 6162 (gratis) en houd uw registratienummer bij de hand.
Zes weken voor uw jaarafrekening ontvangt u van ons een brief of e-mail met de vraag om de watermeterstand op te nemen en naar ons te sturen.
Meestal vindt u de watermeter in de kelder, meterkast of kruipruimte. Woont u in een appartement of een flat? Dan kan de watermeter ook in een centrale ruimte zitten.
Contact opnemen
We helpen u graag via:
Mijn Evides
Zelf snel online regelen.
Gemakkelijk zelf uw gegevens bekijken of wijzigen.
Bellen
Geen extra belkosten.
U kunt ons bereiken op werkdagen van 08:00 tot 17:00 uur. De gemiddelde wachttijd is 10 minuten.
Postbus
Onze adressen.
Bekijk hieronder onze verschillende adressen.
Bellen vanuit buitenland / from abroad?