Volg deze stappen.
Meestal vindt u de watermeter in de kelder, meterkast of kruipruimte. Woont u in een appartement of een flat? Dan kan de watermeter ook in een centrale ruimte zitten.
Schrijf alleen de zwarte cijfers van de watermeter op die vóór de komma staan. De rode cijfers achter de komma hoeft u niet door te geven.
Vul uw meterstand en registratienummer in op de website of klik op de link in de e-mail die u ontvangen heeft. Na 6 tot 8 weken ontvangt u uw periodeafrekening.
Een meterstand doorgeven heeft u zo geregeld. Wij regelen de rest. Dan heeft u daar geen zorgen meer over.
Als u elk jaar uw meterstand aan ons doorgeeft, betaalt u nooit te veel of te weinig.
Na het doorgeven van uw meterstand, sturen wij u direct een bevestiging met een overzicht van uw gegevens.
Bij het doorgeven van uw meterstanden moet u de watermeter aflezen. Schrijf alleen de zwarte cijfers van de meter op. De rode cijfers achter de komma hoeft u niet door te geven. In de video hieronder wordt uitgelegd waar u de watermeter vindt en hoe u deze afleest.
Lukt het niet om uw meterstanden online door te geven? Bel 0800 6162 (gratis) en houd uw registratienummer bij de hand.
Zes weken voor uw periodeafrekening ontvangt u van ons een brief of e-mail met de vraag om de watermeterstand op te nemen en naar ons te sturen.
Meestal vindt u de watermeter in de kelder, meterkast of kruipruimte. Woont u in een appartement of een flat? Dan kan de watermeter ook in een centrale ruimte zitten.
We helpen u graag via:
Wilt u een vraag stellen? Via de andere kanalen helpen wij u snel en goed.
Bekijk het adres van Evides waterbedrijf
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Met cookies verbeteren wij uw ervaring op onze website. U kunt per categorie uw keuze voor het gebruik van cookies instellen. Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring.