Hoe kunnen we u helpen?

Contact

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen

Kan ik mijn verhuizing ook achteraf nog doorgeven?

Ja, dat kan. Als u de meterstand en de datum van de dag van sleuteloverdracht aan ons doorgeeft, dan is dat geen probleem. U kunt uw verhuizing doorgeven op onze verhuispagina.

Moet ik mijn verhuizing doorgeven of doet de woningbouwvereniging dat?

U moet zelf uw water overzetten bij verhuizing. Dit kunt u doen via onze verhuispagina. Als u hierover met uw woningbouwvereniging een andere afspraak gemaakt heeft, dan kunt u die afspraak aanhouden.

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Dit kunt u eenvoudig en snel regelen via onze verhuispagina.

Wanneer ontvang ik mijn periodeafrekening?

Ongeveer twee maanden na het doorgeven van uw meterstand ontvangt u uw periodeafrekening. Als u op hetzelfde adres blijft wonen, ontvangt u uw periodeafrekening ieder jaar in dezelfde maand. Wanneer u gaat verhuizen kan dit veranderen.

Heeft u al eerder een periodeafrekening van ons ontvangen? Dan kunt u in Mijn Evides zien in welke maand u de periodeafrekening ontvangt.

Kan ik uitleg krijgen over mijn periodeafrekening?

Op uw periodeafrekening ziet u in één keer hoeveel drinkwater u verbruikt heeft en wat de kosten zijn hiervoor. In de video ziet u hoe de periodeafrekening is samengesteld.

Bekijk de video

Hoe hoog is mijn termijnfactuur?

Het bedrag op uw termijnfactuur is altijd een schatting van hoeveel drinkwater u gaat verbruiken in het komende jaar.

Bent u een bestaande klant?

Dan baseren wij deze schatting op hoeveel drinkwater u in het vorige jaar heeft verbruikt.

Bent u een nieuwe klant?

Dan schatten wij dit in op basis van het aantal personen in uw huishouden of het door u doorgegeven verbruik in m3. Heeft u niets doorgegeven, dan schatten we uw drinkwaterverbruik in op het gemiddelde van 130m3 per jaar.

Wilt u uw termijnbedrag aanpassen? Dat kan gemakkelijk in Mijn Evides.

Ik heb een brief gekregen over anders betalen. Waarom vervalt de acceptgiro?

Een groot deel van de klanten die momenteel de acceptgiro ontvangt, maakt er geen gebruik meer van om de factuur ook daadwerkelijk te betalen. Het is daarnaast zo dat we steeds meer digitaal communiceren met onze klanten. We hebben daarom besloten om de acceptgiro halverwege maart 2021 te laten vervallen. Dat is ook een stuk duurzamer.

Ik heb een brief gekregen over anders betalen. Hoe geef ik mijn keuze door voor een nieuwe manier van betalen?

U kunt op www.evides.nl/andersbetalen met uw inlogcode en klantnummer inloggen. Deze gegevens vindt u in de brief. Op deze campagnesite kunt u tot 15 maart 2021 aangeven voor welke manier van betalen u kiest.

Ik heb een brief gekregen over anders betalen. Als ik het webadres uit de brief (www.evides.nl/andersbetalen) intoets, word ik doorgeleid naar een ander webadres. Is deze website wel betrouwbaar?

Ja, u wordt doorgeleid naar een beveiligde site (andersbetalen.evides.nl) van het bedrijf dat deze mailing voor ons verzorgt (4DMS). Uw veiligheid en privacy worden op deze site gewaarborgd.

In hoeveel termijnen kan ik betalen?

Dit hangt af van de betaalmogelijkheid die u heeft gekozen:

  • Automatische incasso: 4 of 10 termijnen
  • AcceptEmail: 4 termijnen
  • Zelf overmaken: 4 termijnen

Betaalmethode aanpassen

Waarom geeft Evides een betaalachterstand door aan de gemeente?

Wij vinden het belangrijk dat klanten die in financiële problemen komen op tijd hulp krijgen. Lagere schulden zijn makkelijker op te lossen en richten minder schade aan op het gebied van relaties, werk of gezondheid.

Daarom maakten de drinkwaterbedrijven (samen met de NVVK, VNG, wooncorporaties, energiebedrijven en zorgverzekeraars) afspraken om signalen over betaalachterstanden op tijd aan de gemeente door te geven. Deze afspraken staan in het Landelijk Convenant Vroegsignalering en zijn door alle organisaties op 10 november 2020 ondertekend.

Meer informatie over vroegsignalering

Zelf uw gegevens bekijken en wijzigen

Met een Mijn Evides account heeft u inzicht in uw gegevens, kunt u facturen betalen en uw termijnbedrag aanpassen.

Webcare

Geen wachtmuziek? Via ons webcare team krijgt u snel online een antwoord.

Label for icon

Chat

Label for icon
80% kiest hiervoor
Label for icon

Chat is nu online
Open van 08:00 tot 21:00

Label for icon

Whatsapp

Label for icon
Snel appcontact vanaf mobiel
Label for icon
Bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 21:00.
Label for icon

Social media

Label for icon
Binnen 60 minuten antwoord op werkdagen tussen 08:00 en 21:00

Contact opnemen

Label for icon

Bellen

Label for icon
Houd rekening met wachttijd
Label for icon

E-mail

Label for icon

Binnen 5-10 werkdagen antwoord.
Whatsapp, Chat of bellen is sneller.

Label for icon

Postbus

Label for icon
Evides Waterbedrijf

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.