Hoe kunnen we u helpen?

Contact

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen

Verhuizen
Kan ik mijn verhuizing ook achteraf nog doorgeven?

Ja, dat kan. Als u de meterstand en de datum van de dag van sleuteloverdracht aan ons doorgeeft, dan is dat geen probleem. U kunt uw verhuizing doorgeven op onze verhuispagina.

Moet ik mijn verhuizing doorgeven of doet de woningbouwvereniging dat?

U moet zelf uw water overzetten bij verhuizing. Dit kunt u doen via onze verhuispagina. Als u hierover met uw woningbouwvereniging een andere afspraak gemaakt heeft, dan kunt u die afspraak aanhouden.

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Dit kunt u eenvoudig en snel regelen via onze verhuispagina.

Mijn facturen
Wanneer ontvang ik mijn periodeafrekening?

Ongeveer twee maanden na het doorgeven van uw meterstand ontvangt u uw periodeafrekening. Als u op hetzelfde adres blijft wonen, ontvangt u uw periodeafrekening ieder jaar in dezelfde maand. Gaat u verhuizen? Dan kan dit veranderen.

Heeft u al eerder een periodeafrekening van ons ontvangen? Dan kunt u in Mijn Evides zien in welke maand u de periodeafrekening krijgt.

Kan ik uitleg krijgen over mijn periodeafrekening?

Op uw periodeafrekening ziet u in één keer hoeveel drinkwater u verbruikt heeft en wat de kosten zijn hiervoor. In de video ziet u hoe de periodeafrekening is samengesteld.

Bekijk de video

Hoe hoog is mijn termijnfactuur?

Het bedrag op uw termijnfactuur is altijd een schatting van hoeveel drinkwater u gaat verbruiken in het komende jaar.

Bent u een bestaande klant?

Dan baseren wij deze schatting op hoeveel drinkwater u in het vorige jaar heeft verbruikt.

Bent u een nieuwe klant?

Dan schatten wij dit in op basis van het aantal personen in uw huishouden of het door u doorgegeven verbruik in m3. Heeft u niets doorgegeven, dan schatten we uw drinkwaterverbruik in op het gemiddelde van 130m3 per jaar.

Wilt u uw termijnbedrag aanpassen? Dat kan gemakkelijk in Mijn Evides.

Betalen
Nepmails/phishing? Hoe herken ik of een e-mail echt afkomstig is van Evides?

Helaas zijn er weleens valse e-mails (phishing, nepmails, fraude) in de omloop. Heeft u een e-mail ontvangen en twijfelt u of deze echt afkomstig is van Evides? Aan de volgende kenmerken kunt u onze e-mails herkennen:

Wij verzenden e-mails alleen vanuit de volgende e-mailadressen:

  • noreply@evides.nl
  • noreplymeterstand@evides.nl
  • nieuwsbrief@evides.nl
  • klantenservice@e.evides.nl

Een e-mailadres dat eindigt op bijvoorbeeld @hotmail.com is dus niet van Evides.

Ook sturen wij nooit e-mails naar meerdere klanten tegelijk. U kunt dus geen andere e-mailadressen in het 'Aan-veld' van de e-mail zien.

Onze e-mails zijn niet altijd persoonlijk aan u gericht en kunnen daarom als aanhef beginnen met 'Geachte heer/mevrouw' (zonder achternaam).

Heeft u een nepmail ontvangen? Verwijder de e-mail dan direct. Maak nooit gebruik van linkjes in deze e-mails om in te loggen op Mijn Evides.

Twijfelt u aan een ontvangen e-mail? Neem dan contact met ons.

Neem contact op

Hoeveel betaal ik voor mijn drinkwater?

Wat u moet betalen hangt af van hoeveel drinkwater u vorig jaar heeft verbruikt.

U betaalt naast het verbruikte drinkwater ook vastrecht en verschillende belastingen zoals BoL (Belasting op leidingwater), BTW en in sommige gemeenten precario. Hoeveel dit is ziet u terug op uw periodeafrekening.

Heeft u al eerder een periodeafrekening ontvangen? Dan kunt u in Mijn Evides zien hoeveel u betaalt voor uw drinkwater.

Wilt u weten wat uw drinkwater kost? Bekijk hier de drinkwatertarieven.

In hoeveel termijnen kan ik betalen?

Dit hangt af van de betaalmogelijkheid die u heeft gekozen:

  • Automatische incasso: 4 of 10 termijnen
  • Acceptgiro of AcceptEmail: 4 termijnen

Betaalmethode aanpassen

Waaruit bestaat mijn termijnbedrag?
Uw termijnbedrag is een schatting van hoeveel drinkwater u gaat verbruiken in het komende jaar. Daarin zijn ook vastrecht en verschillende belastingen meegerekend. Lees meer over de drinkwatertarieven.

Zelf uw gegevens bekijken en wijzigen

Met een Mijn Evides account heeft u inzicht in uw gegevens, kunt u facturen betalen en uw termijnbedrag aanpassen.

Contact opnemen

Label for icon

Chat

Label for icon
80% kiest hiervoor
Label for icon
Chat is nu offline
Label for icon

Social media

Label for icon
Binnen 60 minuten antwoord op werkdagen tussen 08:00 en 21:00
Label for icon

Bellen

Label for icon
Houd rekening met wachttijd
Label for icon

Whatsapp

Label for icon
Snel appcontact vanaf mobiel
Label for icon
Bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 21:00.
Label for icon

Postbus

Label for icon
Evides Waterbedrijf

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.