Ja, dat kan. Als u de meterstand en de datum van de dag van sleuteloverdracht aan ons doorgeeft, dan is dat geen probleem. U kunt uw verhuizing doorgeven op onze verhuispagina.
U moet zelf uw water overzetten bij verhuizing. Dit kunt u doen via onze verhuispagina. Als u hierover met uw woningbouwvereniging een andere afspraak gemaakt heeft, dan kunt u die afspraak aanhouden.
Dit kunt u eenvoudig en snel regelen via onze verhuispagina.
Ongeveer twee maanden na het doorgeven van uw meterstand ontvangt u uw periodeafrekening. Als u op hetzelfde adres blijft wonen, ontvangt u uw periodeafrekening ieder jaar in dezelfde maand. Wanneer u gaat verhuizen kan dit veranderen.
Heeft u al eerder een periodeafrekening van ons ontvangen? Dan kunt u in Mijn Evides zien in welke maand u de periodeafrekening ontvangt.
Op uw periodeafrekening ziet u in één keer hoeveel drinkwater u verbruikt heeft en wat de kosten zijn hiervoor. In de video ziet u hoe de periodeafrekening is samengesteld.
Het bedrag op uw termijnfactuur is altijd een schatting van hoeveel drinkwater u gaat verbruiken in het komende jaar.
Bent u een bestaande klant?
Dan baseren wij deze schatting op hoeveel drinkwater u in het vorige jaar heeft verbruikt.
Bent u een nieuwe klant?
Dan schatten wij dit in op basis van het aantal personen in uw huishouden of het door u doorgegeven verbruik in m3. Heeft u niets doorgegeven, dan schatten we uw drinkwaterverbruik in op het gemiddelde van 130m3 per jaar.
Wilt u uw termijnbedrag aanpassen? Dat kan gemakkelijk in Mijn Evides.
Een groot deel van de klanten die momenteel de acceptgiro ontvangt, maakt er geen gebruik meer van om de factuur ook daadwerkelijk te betalen. Het is daarnaast zo dat we steeds meer digitaal communiceren met onze klanten. We hebben daarom besloten om de acceptgiro halverwege maart 2021 te laten vervallen. Dat is ook een stuk duurzamer.
U kunt op www.evides.nl/andersbetalen met uw inlogcode en klantnummer inloggen. Deze gegevens vindt u in de brief. Op deze campagnesite kunt u tot 15 maart 2021 aangeven voor welke manier van betalen u kiest.
Ja, u wordt doorgeleid naar een beveiligde site (andersbetalen.evides.nl) van het bedrijf dat deze mailing voor ons verzorgt (4DMS). Uw veiligheid en privacy worden op deze site gewaarborgd.
Dit hangt af van de betaalmogelijkheid die u heeft gekozen:
Wij vinden het belangrijk dat klanten die in financiële problemen komen op tijd hulp krijgen. Lagere schulden zijn makkelijker op te lossen en richten minder schade aan op het gebied van relaties, werk of gezondheid.
Daarom maakten de drinkwaterbedrijven (samen met de NVVK, VNG, wooncorporaties, energiebedrijven en zorgverzekeraars) afspraken om signalen over betaalachterstanden op tijd aan de gemeente door te geven. Deze afspraken staan in het Landelijk Convenant Vroegsignalering en zijn door alle organisaties op 10 november 2020 ondertekend.
Met een Mijn Evides account heeft u inzicht in uw gegevens, kunt u facturen betalen en uw termijnbedrag aanpassen.
Geen wachtmuziek? Via ons webcare team krijgt u snel online een antwoord.
Chat is nu online
Open van 08:00 tot 21:00
Binnen 5-10 werkdagen antwoord.
Whatsapp, Chat of bellen is sneller.
Afdeling Klantenservice
Postbus 44135
3006 HC ROTTERDAM
Leveranciers/zakelijke relaties
Postbus 4472
3006 AL ROTTERDAM