Overlijden

Op deze pagina leest u meer over hoe u een overlijden bij ons doorgeeft.

Gecondoleerd met uw verlies

  • Contract op naam van de overledene
  • Contract niet op naam van de overledene
  • Veelgestelde vragen

Als iemand overleden is, moet er veel geregeld worden. Wij helpen u graag online verder. Wilt u liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Contract op naam van de overledene

Het contract staat op naam van de overledene. Blijft er iemand in de woning wonen of juist niet? Hieronder leest u wat u in beide gevallen moet doen.

Er blijft iemand in de woning wonen

U moet zich aanmelden zodat het contract op uw naam komt te staan. De oude contractant wordt automatisch afgemeld. U ontvangt een eindafrekening op naam van de overledene en een bevestiging van de aanmelding op de nieuwe naam.

Houd de meterstand bij de hand voor het aanmelden.


Aanmelden als nieuwe klant

Er blijft niemand in de woning wonen

U kunt het contract opzeggen. Na de opzegging ontvangt u een eindafrekening op naam van de overledene.

Blijft de woning (tijdelijk) in uw bezit? Dan adviseren wij u het contract op te zeggen zodra de datum van sleuteloverdracht bekend is. U kunt het termijnbedrag, door een eventueel lager verbruik, aanpassen via Mijn Evides.

Contract opzeggen

Contract niet op naam van overledene

Het contract staat niet op naam van de overledene. Blijft u in de woning wonen of is de contractnaam onbekend? Hieronder leest u wat u in beide gevallen moet doen.

U blijft in de woning wonen

Wij adviseren u om het bij ons bekende rekeningnummer en e-mailadres te controleren. Dit kunt u eenvoudig via Mijn Evides doen en zo nodig aanpassen. U kunt dan ook het termijnbedrag wijzigen.


Gegevens aanpassen

Contractnaam is onbekend

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice. Wij kijken dan samen met u naar de situatie en maken alles direct in orde.

Zelf uw gegevens bekijken en wijzigen

Met een Mijn Evides account heeft u inzicht in uw gegevens, kunt u facturen betalen en uw termijnbedrag aanpassen.

Veelgestelde vragen

Hulp nodig?

Neem contact met ons op.

Hoe weet ik of het contract op mijn naam staat?

Op de periodeafrekening die u van Evides ontvangt, ziet u op welke naam het contract staat.

Kan ik niet gewoon de naam op het contract wijzigen?

Dat is helaas niet mogelijk. Uw naam is volgens de wet verbonden aan een contract. Bij een naamswijziging door overlijden moeten wij eerst het oude contract afmelden. U ontvangt dan een eindafrekening. Daarna melden wij u opnieuw aan met de nieuwe naam, u ontvangt dan een nieuw klantnummer. U kunt dit gemakkelijk online regelen.

Wanneer kan ik het beste mijn termijnbedrag wijzigen?

Uw waterverbruik bepaalt de hoogte van uw termijnbedrag. Als uw gezinssituatie verandert, kunt u dit bedrag wijzigen in Mijn Evides.

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.