De wachttijd is langer dan normaal. Wist u dat u online veel zaken gemakkelijk zelf kunt regelen? Ga voor meer informatie naar Zelf regelen. Of kijk bij Veelgestelde vragen waar klanten op dit moment het meest over bellen.
Naast de kosten voor het waterverbruik brengt Evides haar klanten ook vastrecht in rekening. Dit is onder andere voor het onderhoud van de waterleidingen en de administratie. Dit staat los van de hoeveelheid water die een klant verbruikt. Zo zorgen we ervoor dat er altijd schoon drinkwater bij u uit de kraan komt.
Heeft u een bericht ontvangen over de vastrechtcorrectie? Dan is onderstaande informatie interessant voor u.
U betaalt per verbruiksadres vastrecht aan Evides. Ook als er sprake is van een centrale watermeter (meerdere verbruiksadressen die aangesloten zijn op één meter) brengen we voor elk verbruiksadres vastrecht in rekening.
Het aantal verbruiksadressen stellen we vast op grond van de BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen). Elke gemeente beheert deze en is ook aanspreekpunt hiervoor.
Via de bagviewer van het Kadaster kunt u de registratie per verbruiksadres inzien door de postcode in te vullen. Aan de rechterkant van het scherm ziet u dan het aantal verblijfsobjecten. Dit is gelijk aan het aantal verbruiksadressen.
Als u onduidelijkheden of nog verdere vragen over een BAG-registratie heeft, verwijzen we u graag door naar uw eigen gemeente.
Uw gemeente kan u onder andere helpen:
Het kan zijn dat er sprake is van een centrale watermeter waar meerdere verbruiksadressen op aangesloten zijn. Dat betekent dat we maar één contractant hebben. U bent als contractant verantwoordelijk voor de drinkwaterkosten van de centrale watermeter. Adviseer uw buren om zo snel mogelijk een eigen watermeter aan te vragen via www.mijnaansluiting.nl. Zolang de aanvraag niet wordt gedaan, bent u verantwoordelijk voor de drinkwaterkosten. Zodra er een eigen watermeter is geplaatst voor uw buren, betaalt u alleen de kosten voor uw eigen verbruiksadres.
Evides Waterbedrijf heeft recent alle leveradressen onderzocht die nog niet gekoppeld zijn aan een watermeter. Dit blijkt bij u het geval te zijn. In het bericht dat u pas geleden heeft ontvangen, zijn de kosten voor de huidige situatie berekend.
U kunt uw termijnbedrag snel en gemakkelijk online aanpassen op Mijn Evides.
Let op: in de tijd tussen het doorgeven van uw meterstand en het ontvangen van uw jaarafrekening kunt u uw termijnbedrag niet aanpassen.
Als u een bericht van ons heeft ontvangen over een correctie, kan het voorkomen dat u het niet eens bent met deze correctie. In dat geval kunt u contact met ons opnemen.
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Met cookies verbeteren wij uw ervaring op onze website. U kunt per categorie uw keuze voor het gebruik van cookies instellen. Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring.