Lukt het niet om uw meterstanden online door te geven? Bel 0800 6162 (gratis) en houd uw registratienummer bij de hand.
Meestal vindt u de watermeter in de kelder, meterkast of kruipruimte. Woont u in een appartement of een flat? Dan kan de watermeter ook in een centrale ruimte zitten.
Geef alleen de zwarte cijfers op de watermeter door die vóór de komma staan. De rode cijfers achter de komma hoeft u niet door te geven.
De meterstand van uw oude woning hebben wij nodig om een eindafrekening te maken. Zo voorkomt u dat u onverwachts moet bijbetalen. Geef ook de meterstand van uw nieuwe woning zodra u de sleutel ontvangt.
Zes weken voor uw periodeafrekening ontvangt u van ons een brief of e-mail met de vraag om de watermeterstand op te nemen en naar ons te sturen.
Wanneer u zelf uw meterstand een keer per jaar opneemt, kunnen wij de tarieven zo laag mogelijk houden. U kunt zelf gemakkelijk uw watermeter aflezen. De meterstand geeft u online door op een moment dat het u uitkomt.
We begrijpen dat een andere meteropnamedatum u wellicht beter uitkomt. Helaas is het niet mogelijk om deze aan te passen. Om ervoor te zorgen dat iedereen op tijd de periodeafrekening krijgt, spreiden we de verwerking van de meterstanden over een heel jaar. Iedere postcoderegio heeft een eigen opnamedatum.
Geef uw meterstand online door of bel gratis 0800 6162 om uw meterstand aan ons door te geven.
Heeft u uw meterstand al doorgegeven? Dan hoeft u niets te doen.
Met uw meterstand bepalen wij uw waterverbruik en termijnbedrag. Daarom is het belangrijk dat u dit op tijd aan ons doorgeeft. Zo voorkomt u dat wij uw meterstand moeten schatten en uw factuur misschien te hoog is.
Excuus voor het ongemak. Neem contact met ons op zodat wij dit voor u kunnen oplossen.
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Met cookies verbeteren wij uw ervaring op onze website. U kunt per categorie uw keuze voor het gebruik van cookies instellen. Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring.