Veelgestelde vragen over meterstand doorgeven

Meterstand doorgeven uitgelegd
Hoe geef ik mijn meterstand door?

U kunt gemakkelijk online uw meterstand doorgeven.

Lukt het niet om uw meterstand online door te geven? Bel dan gratis met 0800 9100, houd uw registratienummer bij de hand.

Waar zit mijn watermeter?

Meestal vindt u de watermeter in de kelder, meterkast of kruipruimte. Woont u in een appartement of een flat? Dan kan de watermeter ook in een centrale ruimte zitten.
watermeter

Welke cijfers op de watermeter moet ik doorgeven?

Geef alleen de zwarte cijfers op de watermeter door die vóór de komma staan. De rode cijfers achter de komma hoeft u niet door te geven.
watermeter

Waarom moet ik mijn meterstand doorgeven als ik ga verhuizen?
De meterstand van uw oude woning hebben wij nodig om een eindafrekening te maken. Zo voorkomt u dat u onverwachts moet bijbetalen. Geef ook de meterstand van uw nieuwe woning zodra u de sleutel ontvangt.

Lees meer over verhuizen
Nog meer vragen over meterstand doorgeven
Wanneer moet ik mijn meterstand doorgeven?

Zes weken voor uw periodeafrekening ontvangt u van ons een brief of e-mail met de vraag om de watermeterstand op te nemen en naar ons te sturen.

Waarom moet ik zelf mijn meterstand doorgeven?

Wanneer u zelf uw meterstand een keer per jaar opneemt, kunnen wij de tarieven zo laag mogelijk houden.

U kunt zelf gemakkelijk uw watermeter aflezen. De meterstand geeft u online door op een moment dat het u uitkomt.

Kan ik mijn meteropnamedatum aanpassen?
We begrijpen dat een andere meteropnamedatum u wellicht beter uitkomt. Helaas is het niet mogelijk om deze aan te passen. Om ervoor te zorgen dat iedereen op tijd de periodeafrekening krijgt, spreiden we de verwerking van de meterstanden over een heel jaar. Iedere postcoderegio heeft een eigen opnamedatum.
Ik ben gebeld en/of heb een sms gekregen omdat ik mijn meterstand nog niet heb doorgegeven. Wat moet ik nu doen?

Geef uw meterstand online door of bel gratis 0800 9100 om uw meterstand aan ons door te geven.

Heeft u uw meterstand al doorgegeven? Dan hoeft u niets te doen.

Met uw meterstand bepalen wij uw waterverbruik en termijnbedrag. Daarom is het belangrijk dat u dit op tijd aan ons doorgeeft. Zo voorkomt u dat wij uw meterstand moeten schatten en uw factuur misschien te hoog is.

Ik ben gebeld en/of heb een sms gekregen dat ik mijn meterstand moet doorgeven. Maar ik ben geen klant bij Evides of het genoemde adres klopt niet. Wat moet ik doen?
Excuus voor het ongemak. Neem contact met ons op zodat wij dit voor u kunnen oplossen.

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.