Veelgestelde vragen over mijn gegevens aanpassen

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

U kunt gegevens zoals bijvoorbeeld uw telefoonnummer, e-mailadres, rekeningnummer of betaalmethode aanpassen in Mijn Evides.

Mijn gegevens aanpassen

Hoe kan ik een naam wijzigen?

U kunt in geval van scheiden of overlijden de wijziging gemakkelijk online doorgeven.

Gegevens wijzigen bij een scheiding

Gegevens wijzigen i.v.m. een overlijden

Voor overige naamswijzigingen kunt u contact met ons opnemen.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer veranderen?

Log in op Mijn Evides om een ander rekeningnummer door te geven.

Mijn Evides

Waar vind ik mijn klantnummer?
  • Vraag uw klantnummer gemakkelijk op door uw e-mailadres in te vullen. Let op, vul het e-mailadres in dat bekend is bij Evides en waarop u uw meterkaart of factuur ontvangt.

Klantnummer opvragen

  • Uw klantnummer staat ook op alle facturen, brieven en e-mails die u van ons ontvangt. Betaalt u via automatische incasso, dan staat uw klantnummer in de omschrijving van de incasso’s in uw rekeningoverzicht.
Ik wil een overlijden doorgeven

Allereerst gecondoleerd met uw verlies. Wij wensen u veel sterkte in deze moeilijke tijd.

U kunt een overlijden gemakkelijk online doorgeven. Wilt u liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik ga scheiden, wat moet ik doen?
Als u gaat scheiden, zijn er een aantal zaken die u moet regelen. U kunt een scheiding gemakkelijk online doorgeven. 
Ik ga samenwonen, hoe geef ik dat door?

Dat hangt af van uw situatie. Bekijk hieronder welke situatie voor u van toepassing is.

U trekt bij uw partner in, of andersom

  • Meld het oude adres af bij uw drinkwaterleverancier. Bij Evides kunt u dit gemakkelijk online doorgeven.
  • Staat het contract op de naam van uw partner? Dan hoeft u verder niets te doen.

Als u gaat samenwonen, verandert het drinkwatergebruik. In Mijn Evides past u het termijnbedrag gemakkelijk aan. Zo voorkomt u dat u moet bijbetalen op de volgende periodeafrekening.

U gaat samen op een nieuw adres wonen

  • Meld de oude adressen af bij de drinkwaterleveranciers. Bij Evides kunt u dit gemakkelijk online doorgeven.
  • Meld het nieuwe adres aan.
Hoe verander ik mijn betaalmethode?
In Mijn Evides kunt u gemakkelijk uw betaalmethode aanpassen. Lees meer over de verschillende betaalmethoden.
Ik kan mijn naam en/of geboortedatum niet aanpassen, hoe kan dat?

Sommige persoonsgegevens mag u vanwege veiligheidsredenen niet zelf aanpassen. Om uw naam en/of geboortedatum aan te passen kunt u het beste contact met ons opnemen.

Wilt u andere gegevens aanpassen, zoals uw contact- en betaalgegevens? Dat doet u gemakkelijk zelf in Mijn Evides.

Gegevens aanpassen

Krijg ik een bevestiging als ik mij aanmeld of iets aanpas in Mijn Evides?

U ontvangt binnen 2 weken een bevestiging per e-mail. Controleer voor de zekerheid uw spambox als u geen e-mail heeft ontvangen en markeer ‘noreply@evides.nl’ als veilige afzender.

Heeft u geen e-mailadres aan ons doorgegeven? Dan sturen wij u een bevestiging per post.

Hoe pas ik mijn postadres aan?

Log in op Mijn Evides en ga naar ‘mijn gegevens’. En pas uw postadres aan bij ‘contact gegevens wijzigen’.

Contact gegevens wijzigen

Heeft u meerdere adressen op één klantnummer? Dan wordt alle post voor alle adressen naar dit postadres verstuurd.

Wilt u uw adres aanpassen omdat u gaat verhuizen? Geef uw verhuizing door. 

Ik heb een e-mail ontvangen over digitale post. Wat moet ik hiermee doen?

Deze e-mail heeft u gekregen omdat u onze facturen en/of meterstandkaart nog per (papieren) post ontvangt. Door te kiezen voor digitale post gebruikt Evides minder papier en dragen we met elkaar bij aan een beter milieu. Daarnaast is dit een stuk gemakkelijker én sneller.

De actieperiode rondom het overstappen is inmiddels afgelopen, maar u kunt nog steeds kiezen voor digitale post. Klik op de groene knop hieronder of in de e-mail als u in de toekomst digitale post van ons wilt ontvangen. 

Ja, ik wil digitale post

U krijgt dan voortaan al onze post en dus ook uw facturen via e-mail. Met de betaallink in de e-mail betaalt u gemakkelijk zelf uw facturen via iDeal.

Digitale post voor een mooiere wereld

Wij proberen zo groen mogelijk te werken. Daarom sturen wij u het liefst digitale post. U ontvangt dan uw meterstandkaart en factuur per e-mail. Regel het direct in Mijn Evides!

Man en vrouw bij waterven

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.