Jaarverslag 2018 vastgesteld

Jaarverslag Evides 2018

2018 was een erg droog jaar. Dit onderstreepte het belang van watermanagement en een goede zoetwatervoorziening. Ook Evides heeft zich hiervoor ingezet in 2018, zodat alle drink- en industriewaterklanten konden rekenen op water van de juiste kwaliteit. Dit en andere resultaten van het afgelopen jaar hebben we in beeld gebracht.

Betrouwbaar, lekker en gezond drinkwater leveren aan onze klanten; dat is waarvoor we ons bij Evides inzetten. We werken voortdurend aan het verbeteren van onze klantprocessen. We voeren beheer en onderhoud uit aan onze assets en daar waar nodig plaatsen we nieuwe leidingen of installaties. En we zijn voortdurend alert op de kwaliteit van het water; van bron tot kraan.

Duurzaam

Evides heeft de ambitie uitgesproken om in 2025 klimaat- en energieneutraal te zijn en daarmee samenhangend haar CO₂-voetafdruk te reduceren. Dat doen we door kritisch naar onze bedrijfsprocessen te kijken en aanpassingen door te voeren waar mogelijk. Om zelfvoorzienend in onze energievoorziening te worden, zijn we gestart met het aanleggen van zonneparken op onze terreinen. In 2018 hebben we het eerste park bij locatie Braakman officieel geopend.

Duurzaamheid gaat verder. Samen met partners kijken we voortdurend naar mogelijkheden voor hergebruik van water en restwarmte. Daarnaast vragen we consumenten bewust om te gaan met hun drinkwater - zeker in een droge en warme zomer als 2018.

In beeld

Krijg een impressie van ons werk in 2018 in beeld of lees in het Evides Jaarverslag 2018 over al onze inspanningen en resultaten van afgelopen jaar.

Eerdere berichten

Medewerker van Evides neemt watermonster

Spuien in IJsselmonde

Evides gaat vanaf 26 mei 2019 het drinkwaterleidingnet in IJsselmonde onder doorspoelen. Dit is gebruikelijk onderhoudsw...