Kunt u een factuur even niet betalen? Wij begrijpen dat dit kan gebeuren en helpen u graag verder.
Het kan gebeuren dat een factuur op een verkeerd moment komt. Of misschien is hij hoger dan verwacht. Het is belangrijk dat u op tijd zoekt naar een oplossing. Hiermee voorkomt u hogere kosten en een mogelijke afsluiting van uw drinkwater. Wij helpen u graag verder.
U kunt per factuur één keer 30 dagen uitstel van betaling aanvragen via Mijn Evides. Betaal deze rekening op tijd. Zo voorkomt u een incassoprocedure.
Stap 1:
Stap 2:
Stap 3:
U geeft de meterstanden van uw oude en nieuwe adres aan ons door.
Het kan voorkomen dat u een rekening niet in één keer kunt betalen. Daarom kunt u per factuur eenmalig 30 dagen uitstel van betaling aanvragen in Mijn Evides.
Wilt u een betalingsregeling treffen? Neem dan contact op.
Kijk op nvvk.eu voor een aangesloten instelling binnen uw gemeente. Wij hebben afspraken met NVVK. Vaak kunt u zo afsluiting van het drinkwater voorkomen.
Dit hangt af van uw situatie en hoe groot uw betaalachterstand is. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Als u een doktersverklaring nodig heeft om te voorkomen dat u van uw drinkwater wordt afgesloten, download dan onderstaand formulier en vul het in.
Het is belangrijk dat u de doktersverklaring door een andere arts dan uw huisarts laat ondertekenen.
Stuur het ondertekende formulier naar:
Evides Waterbedrijf
Postbus 44135
3006 HC Rotterdam