Betaalproblemen

Kunt u een factuur even niet betalen? Wij begrijpen dat dit kan gebeuren en helpen u graag verder.

Hulp bij betalen

  • Uitstel van betaling
  • Betalingsregeling
  • Hulp bij schulden
 

Het kan gebeuren dat een factuur op een verkeerd moment komt. Of misschien is hij hoger dan verwacht. Het is belangrijk dat u op tijd zoekt naar een oplossing. Hiermee voorkomt u hogere kosten en een mogelijke afsluiting van uw drinkwater. Wij helpen u graag verder.


$name
Uitstel van betalen

U kunt per factuur één keer 30 dagen uitstel van betaling aanvragen via Mijn Evides. Betaal deze rekening op tijd. Zo voorkomt u een incassoprocedure.

Uitstel aanvragen >

Brief
Betalingsregeling

In bepaalde situaties kan een betalingsregeling handig zijn. Neem contact op met onze klantenservice om te kijken of u in aanmerking komt.

Neem contact op >

Geef uw verhuizing door in 3 stappen

Nieuwbericht

Stap 1:

Geef uw nieuwe adres door
Dit kunt u vanaf 60 dagen voordat u verhuist doen.
Verhuizen

Stap 2:

Meld oude adres af
De datum van sleuteloverdracht van uw oude huis is de afmelddatum. Deze moet u aan ons doorgeven.
Meterstanden

Stap 3:

Geef meterstanden door

U geeft de meterstanden van uw oude en nieuwe adres aan ons door.

Veelgestelde vragen

Ik kan mijn periodeafrekening niet in één keer betalen

Het kan voorkomen dat u een rekening niet in één keer kunt betalen. Daarom kunt u per factuur eenmalig 30 dagen uitstel van betaling aanvragen in Mijn Evides.

Naar Mijn Evides

Wilt u een betalingsregeling treffen? Neem dan contact op.

Ik kan mijn rekening niet betalen, wat moet ik nu doen?
  • Neem in dat geval contact op met ons. U kunt samen met ons de mogelijkheden bekijken voor een betalingsregeling.
  • Als u uw rekening(en) door financiële problemen niet met een betalingsregeling kunt betalen, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met een schuldhulpverlenende instantie die is aangesloten bij de NVVK.

Kijk op nvvk.eu voor een aangesloten instelling binnen uw gemeente. Wij hebben afspraken met NVVK. Vaak kunt u zo afsluiting van het drinkwater voorkomen.

Kan ik een betalingsregeling krijgen?

Dit hangt af van uw situatie en hoe groot uw betaalachterstand is. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat gebeurt er als ik mijn rekening niet op tijd betaal?
Als u te laat bent met betalen, dan start onze incassoprocedure.
Hoe kan ik een doktersverklaring krijgen?

Als u een doktersverklaring nodig heeft om te voorkomen dat u van uw drinkwater wordt afgesloten, download dan onderstaand formulier en vul het in.

Download formulier

Het is belangrijk dat u de doktersverklaring door een andere arts dan uw huisarts laat ondertekenen.

Stuur het ondertekende formulier naar:

Evides Waterbedrijf

Postbus 44135

3006 HC Rotterdam

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.