Situatie A

De stappen uit situatie A gelden wanneer u al eerder een betalingsachterstand of probleem met de automatische incasso heeft gehad.

  • U heeft in het afgelopen jaar al een betalingsachterstand bij ons gehad die is overgenomen door een incassobureau.
  • In het afgelopen jaar heeft een medewerker van Evides contact met u gezocht, omdat u een betalingsachterstand bij ons had.
  • De automatische incasso is niet gelukt: u heeft deze zelf teruggeboekt of er is een probleem met uw bankrekening.

Stappen in situatie A

Stap 1: U ontvangt een herinnering
Stap 2: U ontvangt een eerste aanmaning
Stap 3: U ontvangt een tweede aanmaning
Stap 4: Persoonlijk contact
Stap 5: Afspraken met de gemeentes en/of GGD’s (vroegsignalering)
Stap 6: Overdracht aan incassobureau of tweede bezoek
Stap 7: Overdracht aan deurwaarder
Stap 8: Afsluiting drinkwater

Veelgestelde vragen

Met welke incassopartners werkt Evides?
Ik wil een persoonlijk gesprek met Evides om samen te kijken naar een oplossing. Wat kan ik doen?
Ik ben door een 06 nummer gebeld over een betalingsachterstand. Is dat wel een medewerker van Evides geweest?
Ik heb bericht gekregen van Flanderijn over een betalingsachterstand. Klopt dat wel?
Ik heb bericht gekregen van Syncasso over een betalingsachterstand. Klopt dat wel?
© 2022