Veelgestelde vragen over uw meterstand

Hoe kan ik mijn meterstand doorgeven?
  1. Noteer de meterstand van uw watermeter.
  2. Cijfers achter de komma noteert u niet.
  3. Ga naar Meterstand doorgeven en vul daar het registratienummer en de meterstand in.
  4. Online doorgeven niet mogelijk? Bel dan met 0800 9100 (gratis) om de meterstand door te geven en houd uw registratienummer bij de hand.
Wanneer moet ik mijn meterstand doorgeven?

Zes weken voor uw periodeafrekening ontvangt u van ons een kaart of e-mail met de vraag om de watermeterstand op te nemen en naar ons te sturen.

Waarom moet ik zelf mijn meterstand opnemen?

Steeds meer mensen zijn overdag niet thuis. Het opnemen van de watermeter wordt daardoor bewerkelijk en dus duurder. Wij willen graag de watertarieven zo laag mogelijk houden. Daarom vragen we u steeds vaker zelf de watermeterstand op te nemen.

Waarom moet ik mijn meterstand doorgeven als ik ga verhuizen?

Zonder meterstand kunnen wij uw jaarlijkse periodeafrekening bij verhuizing niet verwerken. Voor het doorgeven van deze meterstand heeft u een registratienummer nodig. Dit nummer staat vermeld op de toegestuurde meterstandkaart.

Waar zit mijn watermeter en welke cijfers moet ik doorgeven?

De watermeter is altijd rond van vorm en zit meestal daar waar de waterleiding uw huis binnenkomt. We noemen dit de hoofdaansluiting. Dit is vaak in de meterkast waar ook de elektriciteit- en gasmeter zich bevinden. Afhankelijk van uw woning, kunt u de watermeter ook op een van de volgende plekken vinden:

  • In een put achter de voordeur
  • Onder een kruipluik
  • In een kelder
  • In een meterput in de tuin
  • In de toiletruimte/ badkamer
  • In de centrale ruimte. Dit is vaak het geval wanneer u in een flat woont. 

U hoeft alleen de cijfers in het zwart door te geven.

Ik ben gebeld / heb een sms gekregen omdat ik mijn meterstand nog niet heb doorgegeven, wat nu?
Wij gebruiken uw meterstand om uw waterverbruik en termijnbedrag te bepalen. Het is belangrijk dat u dit op tijd aan ons doorgeeft. U voorkomt daarmee dat wij uw meterstand moeten schatten en u wellicht te hoge facturen ontvangt. Geeft u uw standen zo snel mogelijk door via meterstand doorgeven of het gratis telefoonnummer 0800 9100.
 
Ik ben gebeld/ heb een sms gehad om de meterstand doorgegeven maar ik ben geen klant bij jullie/ het adres wat wordt genoemd is onjuist. Wat nu?
Onze excuses voor het ongemak. Neemt u alstublieft contact op met onze afdeling Klantenservice. Wij lossen dit voor u op.
Kan ik de meteropnamedatum aanpassen?
Nee, de verdeling is op basis van postcoderegio en is helaas niet te wijzigen. Evides heeft bijna één miljoen aansluitingen. Het is niet mogelijk om al onze klanten tegelijk een meterstandenkaart te sturen en daarom verdelen we dit over het hele jaar.

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.