
Verhuizen naar een verzorgingstehuis
Verhuist u naar een:
- verzorgingstehuis
- bejaardentehuis
- zorginstelling
- zorgwoning
Dan hoeft u zich meestal niet bij een (nieuw) waterbedrijf aan te melden. U hoeft zich dan alleen af te melden bij het waterbedrijf van uw oude woning.
Wat moet ik vooraf weten?
Gaat u verhuizen naar een verzorgingstehuis? Dan is het belangrijk om even te controleren hoe het zit met uw water.
1. Is uw huurprijs inclusief water?
Dan hoeft u zich alleen af te melden bij het waterbedrijf van uw oude woning.
2. Moet u zelf water betalen op uw nieuwe adres?
Ja, bijvoorbeeld als u een eigen watermeter heeft. Dan moet u zich aanmelden bij uw (nieuwe) waterbedrijf met uw nieuwe adres.
3. Weet u het niet zeker?
Vraag het na bij de administratie of beheerder van uw nieuwe woonplek. Zij weten of u zelf water moet regelen.

Aanleunwoning of seniorenwoning?
Verhuist u naar een aanleunwoning of een seniorenwoning? Dan huurt u meestal de woning exclusief de kosten voor water. In dat geval verloopt het proces hetzelfde als een gewone verhuizing. U kunt uw nieuwe adres online gemakkelijk aanmelden.
- Verzamel uw persoonlijke gegevens (naam, e-mailadres, telefoonnummer en bankgegevens)
- Zoek de meterstand van uw nieuwe woning op.
- Geef via de knop hieronder uw verhuizing door.
- U ontvangt een bevestiging van uw verhuizing per e-mail. Heeft u gekozen voor post? Dan ontvangt u geen e-mail.
Veelgestelde vragen
U kunt uw verhuizing online doorgeven. Ga naar onze keuzehulp om het proces te doorlopen.
U hoeft alleen zelf te betalen voor uw water als uw woning een eigen watermeter heeft. Weet u het niet zeker?
Vraag het na bij de administratie of beheerder van uw nieuwe woonplek. Zij weten of u zelf water moet regelen. Soms is water inbegrepen bij de huurprijs. In dit geval hoeft u zich alleen bij uw huidige waterbedrijf.
Regelt u de verhuizing voor een ander en kunt u niet het nieuwe adres gebruiken als postadres? Dan kunt u de eindafrekening bijvoorbeeld naar uw eigen adres laten sturen. Kiest u hiervoor? Vul dan uw eigen adres in bij contactadres.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Als u de sleutel nog niet hebt ontvangen of ingeleverd, dan kunt u een herinnering instellen. U ontvangt dan van ons een herinnering via de mail op de datum dat u de sleutel ontvangt of inlevert.
Wilt u liever een medewerker spreken?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00 op telefoonnummer 0900 0787.