Veelgestelde vragen over contact opnemen

Nepmails/phishing? Hoe herken ik of een e-mail echt afkomstig is van Evides?

Helaas zijn er weleens valse e-mails (phishing, nepmails, fraude) in de omloop. Heeft u een e-mail ontvangen en twijfelt u of deze echt afkomstig is van Evides? Aan de volgende kenmerken kunt u onze e-mails herkennen:

Wij verzenden e-mails alleen vanuit de volgende e-mailadressen:

  • noreply@evides.nl
  • noreply@evides.nl
  • noreplymeterkaart@evides.nl
  • nieuwsbrief@evides.nl
  • klantenservice@e.evides.nl

Een e-mailadres dat eindigt op bijvoorbeeld @hotmail.com is dus niet van Evides.

Ook sturen wij nooit e-mails naar meerdere klanten tegelijk. U kunt dus geen andere e-mailadressen in het 'Aan-veld' van de e-mail zien.

Onze e-mails zijn niet altijd persoonlijk aan u gericht en kunnen daarom als aanhef beginnen met 'Geachte heer/mevrouw' (zonder achternaam).

Heeft u een nepmail ontvangen? Verwijder de e-mail dan direct. Maak nooit gebruik van linkjes in deze e-mails om in te loggen op Mijn Evides.

Twijfelt u aan een ontvangen e-mail? Neem dan contact met ons.

Neem contact op

Wat kost het om het 0900-nummer van Evides te bellen?

U betaalt uw normale belkosten, ook wel bekend als ‘lokaal tarief’. Daarnaast betaalt u de kosten die uw provider in rekening brengt, bijvoorbeeld voor mobiel bellen.

Ik heb een nieuw e-mailadres en kan niet meer inloggen op Mijn Evides, wat nu?

Neem contact op met ons, dan stellen we het opnieuw voor u in.

Hoe meld ik een compliment of klacht?

Neem contact met ons op. Dit kan op verschillende manieren zoals via chat, WhatsApp, social media of telefonisch.

Waar vind ik antwoord op mijn vraag?

Er zijn verschillende manieren om te vinden wat u zoekt.

Heeft u niet gevonden wat u zoekt? Neemt u dan contact met ons op.

Ik kan geen 0900-nummers bellen met mijn mobiele telefoon, waarom niet en wat nu?

Sommige simkaarten van mobiele telefoons zijn hiervoor niet geschikt. U kunt dit controleren op de website van uw provider.

Contact met Evides

U kunt op verschillende manieren contact opnemen met ons. Bijvoorbeeld via chat of WhatsApp.

Ik ontvang geen e-mail van Evides. Hoe kan dat?

Het e-mailadres dat bij ons bekend is, is mogelijk niet meer in gebruik, of er staat een typefout in. Controleer uw e-mailadres in Mijn Evides en pas het aan indien nodig.

Het ook kan zijn dat onze e-mails in uw spambox komen.

  • Controleer voor de zekerheid uw spambox
Ik kan de klantenservice niet bellen vanuit het buitenland. Hoe kan ik contact opnemen met Evides?

In het buitenland kunt u ons op de volgende manieren bereiken:

  • Neem contact op via de chat, WhatsApps of social media
  • Regel uw zaken gemakkelijk online in Mijn Evides
  • Bel met een vast toestel, maar let op dat u niet met een geheim nummer belt. Gebruik het landnummer en bel +31900 0787
Kan Evides mijn evenement sponsoren met bidons?

Goed dat u samen met ons het drinken van gezond en duurzaam kraanwater wilt stimuleren! Elk jaar kiezen wij evenementen binnen ons voorzieningsgebied uit die wij ondersteunen met kraanwaterbidons. Wilt u met uw activiteit hiervoor in aanmerking komen? Vul dan ons aanvraagformulier voor sponsormaterialen in.

Heeft u een tijdelijke drinkwatervoorziening nodig? Dan kunt u bij ons een wateraansluiting aanvragen via een opzetstuk.

Aanvraagproces bidons

  • Uiterlijk drie weken voor het evenement plaatsvindt
  • Het evenement moet plaatsvinden in ons voorzieningsgebied: het zuiden van Zuid-Holland, Zeeland en de Brabantse Wal.
  • De bidons deelt u zelf uit als organisatie 

Bidons aanvragen

Tijdelijk tappunt

Heeft u een tijdelijke drinkwateraansluiting nodig, bijvoorbeeld een tappunt voor drinkwater of voor een douche of toilet? Hier betaalt u een vergoeding voor.

Tijdelijk tappunt aanvragen

Hoe kan ik een tijdelijk tappunt aanvragen?

U kunt u bij ons een wateraansluiting aanvragen via een opzetstuk. Hier betaalt u een vergoeding voor. Zorg dat uw aanvraag minimaal 5 werkdagen voorafgaand aan het evenement bij ons binnen is.

Tijdelijk tappunt aanvragen

Hoe kan ik controleren of de monteur of beller echt van Evides is?

Als er een medewerker van Evides bij u thuis aanbelt, kunt u om zijn of haar legitimatie vragen. Onze medewerkers dragen altijd een pasje van Evides bij zich en legitimeren zich ongevraagd. Ook dragen zij altijd bedrijfskleding met ons logo erop en zullen ze u uitleggen waarvoor ze bij u langskomen.

Bezoek wordt altijd vooraf bekend gemaakt

U ontvangt altijd vooraf bericht als wij bij u langskomen en toegang tot uw woning nodig hebben. Tenzij er een storing of lekkage is, dan komen wij zo snel mogelijk.

Wij doen niet aan telefonische verkoop, dus geef geen persoonlijke gegevens door. Twijfelt u? Neem dan contact met ons op.

Een medewerker van Evides komt langs om mijn drinkwateraansluiting en gegevens te controleren, waarom is dit?

Wij willen zeker weten dat uw gegevens kloppen. Soms klopt de informatie over uw watermeter of meternummer niet. Om dit te controleren komen we bij u langs.

Onze medewerker controleert uw drinkwateraansluiting en watermeter. Hij schrijft ook uw contactgegevens op. Zo houden we de informatie in onze systemen actueel.

Ik ben horecahouder en schenk mijn klanten kraanwater. Kan ik meedoen met de karaffenactie van Evides?

Ja, u kunt dan gratis 12 karaffen bestellen. De karaf heeft een inhoud van 1 liter en is vaatwasmachinebestendig. De raamsticker die u erbij krijgt, laat aan klanten zien dat u kraanwater schenkt. U bepaalt zelf of u het water gratis of tegen een servicevergoeding aanbiedt. Lees meer over de karaffenactie.

Via het contactformulier kunt u de karaffen bestellen. Vink bij het onderwerp ‘educatie’ aan en vermeld in het berichtveld dat het om de karaffenactie gaat.

Karaffen bestellen

Zijn er wandel en fietsroutes in waterwingebieden?

Evides beschikt over meer dan 825 hectare aan natuurgebieden in Zuid-Holland, Zeeland en Noord-Brabant. Rivieren, grond en duinen zijn onze bron voor drinkwater waar we goed voor zorgen, samen met natuurorganisaties. U kunt prima wandelen, fietsen of paardrijden in de volgende natuurgebieden:

  • Rondom Dordrecht
  • Vlakbij de Brabantse Biesbosch
  • Bij Huijbergen en Ossendrecht
  • Bij Sint Jansteen
  • Bij Ouddorp
  • Bij Haamstede

Borden geven aan welke delen voor u toegankelijk zijn. Sommige delen zijn afgesloten, bijvoorbeeld omdat dieren ze gebruiken als rustplaats. Download Waterwandelingen & WaterWeetjes voor wandelroutes door waterwingebieden.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de digitale nieuwsbrief van Evides?

Voor onze drinkwaterklanten bieden we 3 á 4 keer per jaar een digitale nieuwsbrief aan met nuttige info en leuke tips over uw kraanwater. Aanmelden kan in Mijn Evides. Zodra u inlogt, ziet u in uw dashboard onderaan de mogelijkheid om u in te schrijven.

Aanmelden digitale nieuwsbrief

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.