Voortaan drinkwaterfactuur direct van Evides

Woont u in Zeeland, Goeree-Overflakkee of op de Brabantse wal, dan is Evides Waterbedrijf — net als in Zuid-Holland zuid — de leverancier van uw kraanwater. De factuur hiervoor ontvangt u vanaf 25 september 2017 direct van Evides en niet meer via DELTA, zoals u gewend was.

U blijft drinkwater ontvangen van Evides tegen hetzelfde tarief. De manier waarop u uw post ontvangt en waarop u betaalt, blijven hetzelfde als u gewend was bij DELTA. Neemt u ook gas, elektriciteit en/of televisie af van DELTA, dan blijft u van DELTA een factuur ontvangen voor die producten.

Informatiebrief

Woont u in dit gebied dan ontvangt u in augustus een brief van Evides Waterbedrijf met aanvullende informatie.

Postcodecheck

Wilt u weten in welke maand u uw periodeafrekening ontvangt? Doe dan de postcodecheck.

Een logisch moment

Het aflopende dienstverleningscontract en de organisatieverandering bij DELTA vormen een logisch moment om de samenwerking op het gebied van facturatie tussen Evides en DELTA te beëindigen. In goed overleg hebben beide organisaties besloten dat Evides vanaf oktober 2017 de facturatie zelf verzorgt. Het Zeeuwse bedrijf DELTA Netwerkgroep (DNWG) blijft - in opdracht van Evides - onderhoud en beheer van het drinkwaternet uitvoeren.

Veelgestelde vragen over Facturatie van DELTA naar Evides

Wat gaat er veranderen in de facturatie van mijn drinkwater?

De drinkwaternota komt vanaf oktober direct van Evides. DELTA verzorgt nu nog voor Evides Waterbedrijf de facturatie van drinkwater voor klanten in Zeeland, Goeree-Overflakkee en Brabantse Wal. Dat verandert. In goed overleg hebben beide organisaties besloten dat Evides vanaf oktober 2017 de facturatie zelf verzorgt.

Waarom deze verandering?

Het aflopende dienstverleningscontract tussen Evides en DELTA en de organisatieverandering bij DELTA maken een logisch moment om de samenwerking op het gebied van facturatie te beëindigen.

Waarom wordt het dienstverleningscontract niet verlengd?

Evides Waterbedrijf heeft al langer de wens om de facturatie in het hele leveringsgebied in eigen beheer uit te voeren. Hierdoor kunnen we processen stroomlijnen en efficiënter werken.

Wat betekent dit voor de dienstverlening?

Evides is de drinkwaterleverancier van Zuidwest-Nederland, Zeeland en Brabantse Wal; dit blijft hetzelfde. Alleen komt de drinkwaterfactuur straks ook voor u als klant van Evides in dit gebied rechtstreeks van Evides.

Wat betekent dit voor mij als klant?

Evides blijft de kraanwaterleverancier van Zuidwest-Nederland; de drinkwaterlevering en -kwaliteit blijven dus van hetzelfde niveau en voor dezelfde prijs als u gewend bent. Woont u in dit gebied dan ontvangt u in augustus 2017 een brief van Evides Waterbedrijf met aanvullende informatie.

Waar vind ik mijn klantnummer om mijn waterzaken online te regelen?
Is uw e-mailadres bij ons bekend, dan kunt u uw klantnummer eenvoudig opvragen. Met uw klantnummer kunt u eenvoudig, snel en overzichtelijk uw waterzaken via Mijn Evides regelen. Ook staat uw klantnummer vermeld op uw bankafschrift, uw termijnnota, uw acceptEmail, de meterstandenkaart en op uw periodeafrekening (jaarnota). Of op andere persoonlijke post die u van ons ontvangt onder het kopje 'Factuurgegevens'. Komt u er niet uit, neem dan contact op met onze Klantenservice. Uw Delta-klantnummer kunt u vanaf heden niet meer gebruiken voor uw waterzaken.
Moet ik mij aanmelden bij Evides?

Nee dat hoeft niet. U ontvangt uw drinkwater al van Evides en bent al klant bij Evides. Het gaat alleen om de factuur. Deze ontvangt u niet langer van DELTA maar voortaan van Evides.

Wat staat er straks op mijn factuur van Evides?

Op uw factuur van Evides vindt u alleen nog het bedrag voor uw drinkwater. Kreeg u bij DELTA een factuur voor zowel elektriciteit, gas en/of tv én water, dan krijgt u voor elektriciteit, gas en/of tv de factuur nog steeds van DELTA.

Verandert het tarief van mijn drinkwater?

Nee, de tarieven die u betaalt voor uw drinkwater in 2017 blijven hetzelfde. Voor de tarieven voor Zeeland, Goeree-Overflakkee, Brabantse Wal, de grootverbruiks- en overige tarieven en nadere bepalingen verwijzen wij u naar de Tarievenregeling 2017. De tarieven zijn exclusief BTW. In sommige gemeenten is precarioheffing van toepassing.

Blijf ik dezelfde maandelijkse termijnen betalen?
Tot uw eerste periodeafrekening (jaarnota) van Evides verandert er niets aan het termijnbedrag dat u voor water betaalt. Op uw eerste periodeafrekening van Evides staat het door u verbruikte water. We verrekenen in de jaarnota zowel de termijnbedragen die u aan DELTA als aan Evides heeft betaald. Na de periodeafrekening verandert het termijnbedrag. Evides rekent met tien of vier termijnen per jaar in plaats van met twaalf termijnen, zoals DELTA. Hierdoor zullen de termijnbedragen (iets) hoger uitvallen. Het totaalbedrag per jaar blijft echter gelijk. U betaalt voor het water dat u verbruikt. Deze kosten wijzigen niet voor 2017.
Ik betaal nu geen voorschot voor water omdat dat minder dan 10 euro per jaar is. Blijft dat zo?

Bij Evides betaalt u altijd voorschotten ook als dat minder dan 10 euro is. 

Ik ben in overleg met DELTA over de betaling van mijn facturen. Wordt dit overgedragen aan Evides?
Mocht u een betalingsregeling met DELTA hebben getroffen, dan betaalt u de lopende betalingsregeling af aan DELTA. Mocht er na ontvangst van de facturen van Evides een nieuwe betalingsregeling met u worden aangegaan, dan gaat deze via Evides lopen.
Moet ik straks de (tussentijdse) meterstand doorgeven aan DELTA of Evides?
Voor de opgave van uw watermeterstand ontvangt u van Evides een meterstandenkaart, digitaal of per post. Uw watermeterstand dient u vanaf 25 september 2017 door te geven aan Evides, dit kan via de website of telefonisch. Op de watermeterstandenkaart vindt u de instructie voor het doorgeven van de watermeterstand.
Ontvang ik straks bij Evides ook mijn facturen per e-mail, net als bij DELTA?
Ja, de manier waarop u informatie ontvangt blijft hetzelfde. Graag besparen we papier en daarmee het milieu; daarom willen we zoveel mogelijk digitaal met u communiceren. Binnenkort ontvangt u uw nieuwe Evides-klantnummer en informatie over hoe u eenvoudig met ons digitaal communiceert.
Vanaf welke maand moet ik aan Evides gaan betalen?

Vanaf 25 september 2017 krijgt u de facturen voor uw waterverbruik van Evides en niet meer van DELTA. Vanaf dat moment kunt u zien op welk moment u uw periodeafrekening (jaarnota) ontvangt

Waar kan ik straks terecht met vragen?

Vanaf 25 september 2017 is Evides Waterbedrijf het aanspreekpunt voor de facturen over drinkwater die wij versturen. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met onze Klantenservice. Voor uw facturen van DELTA kunt u contact opnemen met DELTA. Het telefoonnummer vindt u op de factuur.

Waar kan ik terecht met vragen over de huidige waterfactuur van DELTA?
Met vragen over de waterfactuur die (nog) van DELTA komt, kunt u bij DELTA terecht. Het telefoonnummer vindt u op de factuur van DELTA. Met vragen over de facturen van Evides die u vanaf 25 september ontvangt, kunt u bij Evides terecht. U kunt hiervoor contact met ons opnemen.
Waar kan ik terecht met vragen over gepland onderhoud?

Evides besteedt onderhoud en beheer van het drinkwaternet uit. Indien u hier een vraag over heeft, kunt u terecht bij de uitvoerende partij. In de brief die u over het onderhoud heeft ontvangen, staan de contactgegevens.

Ik probeer de Klantenservice te bellen vanuit het buitenland, maar dit lukt niet. Wat nu?

Vanuit het buitenland kunt u niet naar Nederlandse servicenummers bellen. Vanuit de meeste landen lukt het wel om een servicenummer te bellen als de Nederlandse landcode ervoor plaatst: +31 900 0787. Werkt dit niet? Dan kunt u terecht via het nummer +31 88 8845123.

U kunt dit nummer alleen bellen vanuit het buitenland, met een vast toestel en als u geen geheim telefoonnummer gebruikt. U kunt veel zaken ook regelen via Mijn Evides. Geef bijvoorbeeld uw verhuizing door, uw meterstand of een wijziging in uw persoonlijke gegevens. Naast bellen kunt u ook op andere manieren contact met ons opnemen. 

De website Evides.nl werkt het best met cookies. Met cookies, soms van derden, kunnen wij algemeen websitebezoek analyseren en problemen met de site oplossen. Meer informatie vindt u op Disclaimer en privacy.