De wachttijd is langer dan normaal. Wist u dat u online veel zaken gemakkelijk zelf kunt regelen? Ga voor meer informatie naar Zelf regelen. Of kijk bij Veelgestelde vragen waar klanten op dit moment het meest over bellen.
3 manieren om te betalen.
Evides schrijft het termijnbedrag elke maand automatisch van uw rekening af. Dit is de veiligste én makkelijkste manier.
Ontvang elke maand een termijnfactuur per e-mail en betaal deze zelf via iDeal.
Ontvang elke maand een termijnfactuur per post en maak deze zelf over via internetbankieren of door de QR-code in de factuur te scannen. De kosten voor de papieren factuur zijn €1,83 (incl. 9% btw) per rekening.
Bij geldzorgen is het belangrijk om op tijd naar een oplossing te zoeken. Zo zorgt u ervoor dat de kosten niet hoger worden. Maar liefst 98% van de mensen met een betalingsachterstand vindt een oplossing door om hulp te vragen.
Kunt u een rekening even niet betalen? Dat kan gebeuren. Per rekening kunt u één keer uitstel van betaling aanvragen. Neem hiervoor contact met ons op. Bent u niet op tijd bent met betalen van uw rekening? Dan start het incassoproces.
Heeft u problemen met betalen? Met een betalingsregeling kunt u in delen betalen. Neem contact met ons op om te bepalen of u in aanmerking komt. Wij helpen u graag verder.
Sinds juni 2023 is het aantal betaaltermijnen veranderd naar 12 keer per jaar in plaats van 4 of 10 keer. Nieuwe klanten kunnen alleen in 12 termijnen betalen. Bent u al klant, dan gaat deze verandering in zodra u uw jaarafrekening heeft ontvangen.
U kunt de afschrijfdag zelf kiezen in Mijn Evides. De precieze datum van afschrijven kan per bank verschillen. Wanneer de afschrijfdatum op een feestdag of in het weekend valt, dan wordt het bedrag op de eerstvolgende werkdag van uw rekening afgeschreven.
In Mijn Evides kunt u zien wat er is afgeschreven en welke bedragen openstaan.
Dit hangt af van uw situatie en hoe groot uw betaalachterstand is. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Het kan natuurlijk gebeuren dat het u niet lukt om onze facturen te betalen. Door op tijd naar een oplossing te zoeken, zorgt u ervoor dat de kosten niet hoger worden. Op onze incassopagina vindt u meer informatie over de mogelijkheden die er zijn, zodat we samen met u tot een oplossing komen.
Wij helpen u graag via:
Via de telefoon kunnen we u het snelst helpen. U kunt ons bereiken op 0900 0787. Het is momenteel erg druk. De wachttijd is langer dan u van ons gewend bent. Excuses voor het ongemak.
Bekijk het adres van Evides waterbedrijf
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Met cookies verbeteren wij uw ervaring op onze website. U kunt per categorie uw keuze voor het gebruik van cookies instellen. Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring.