Incassoprocedure

Bent u een keer te laat met betalen? Dat kan natuurlijk gebeuren. We sturen u dan een herinnering. Betaalt u vervolgens op tijd? Dan is er niks aan de hand. Om ervoor te zorgen dat er geen extra kosten bijkomen, is het belangrijk dat u op tijd aangeeft dat het betalen niet lukt.

Wist u dat 98% van de mensen met een betalingsachterstand een oplossing vindt door hulp te vragen. We helpen onze klanten hier graag bij. We helpen u overzicht te krijgen en zoeken samen met u naar een duurzame oplossing. Het is maar net wat u nodig hebt.  

Hulp bij betalen

Elke klant en elke situatie is anders. Dat vraagt ook om andere hulp. De een heeft genoeg aan een betalingsregeling, terwijl de ander meer overzicht wil hebben of juist alleen advies. We hebben een aantal mogelijkheden voor u op een rijtje gezet. Welke hulp heeft u nodig bij het betalen en wat past bij uw situatie? Dat is het belangrijkst.

Bekijk de mogelijkheden voor consumenten

Bekijk de mogelijkheden voor mkb en zzp

Ons incassoproces heeft een aantal stappen:

Kies voor automatische incasso

Met automatische incasso schrijven we het bedrag automatisch af en bent u altijd op tijd met betalen. Wij schrijven 12 keer per jaar af. U hoeft alleen te zorgen dat er voldoende saldo op uw rekening staat.

Aanmeldformulier schuldhulpverlening voor hulp vanuit de gemeente

Als het niet lukt om uw facturen te betalen, ondanks de hulp die we bieden, kunt u ons ook vragen om contact op te nemen met uw gemeente. Met het formulier geeft u ons de nodige goedkeuring om uw gegevens (contactgegevens, klantnummer en de hoogte van uw betalingsachterstand) met de gemeente te delen. 

Download aanmeldformulier schuldhulpverlening (pdf)

Vroegsignalering

Wij vinden het belangrijk dat klanten die in financiële problemen komen op tijd hulp krijgen. Lagere schulden zijn makkelijker op te lossen en richten minder schade aan op het gebied van relaties, werk of gezondheid. Daarom hebben wij afspraken gemaakt om signalen over betaalachterstanden op tijd aan de gemeente door te geven. Dit noemen wij vroegsignalering.

Contact opnemen

We helpen u graag via:

Mijn Evides

Zelf snel online regelen.

Bellen

Geen extra belkosten.

Nu bereikbaar
Bel naar 0900 0787

Postbus

Onze adressen.

Bellen vanuit buitenland / from abroad?

Webcare

Contact kan ook via:

WhatsApp

Nu bereikbaar

Heeft u een korte vraag? Stuur ons een appje!

Veelgestelde vragen

© 2024