Bent u een keer te laat met betalen? Dat kan natuurlijk gebeuren. We sturen u dan een herinnering. Betaalt u vervolgens op tijd? Dan is er niks aan de hand. Om ervoor te zorgen dat er geen extra kosten bijkomen, is het belangrijk dat u op tijd aangeeft dat het betalen niet lukt.
Wist u dat 98% van de mensen met een betalingsachterstand een oplossing vindt door hulp te vragen. We helpen onze klanten hier graag bij. We helpen u overzicht te krijgen en zoeken samen met u naar een duurzame oplossing. Het is maar net wat u nodig hebt.
Elke klant en elke situatie is anders. Dat vraagt ook om andere hulp. De een heeft genoeg aan een betalingsregeling, terwijl de ander meer overzicht wil hebben of juist alleen advies. We hebben een aantal mogelijkheden voor u op een rijtje gezet. Welke hulp heeft u nodig bij het betalen en wat past bij uw situatie? Dat is het belangrijkst.
Als u niet op tijd uw (volledige) factuur betaalt, starten we het incassoproces. Ons incassoproces heeft een aantal stappen. Deze verschillen voor situatie A en B.
Bekijk stappen voor situatie A
Met automatische incasso schrijven we het bedrag automatisch af en bent u altijd op tijd met betalen. Dat kan ook in 10 termijnen, zodat u een lager termijnbedrag heeft. U hoeft alleen te zorgen dat er voldoende saldo op uw rekening staat.
Als het niet lukt om uw facturen te betalen, ondanks de hulp die we bieden, kunt u ons ook vragen om contact op te nemen met uw gemeente. Met het formulier geeft u ons de nodige goedkeuring om uw gegevens (contactgegevens, klantnummer en de hoogte van uw betalingsachterstand) met de gemeente te delen.
Wij vinden het belangrijk dat klanten die in financiële problemen komen op tijd hulp krijgen. Lagere schulden zijn makkelijker op te lossen en richten minder schade aan op het gebied van relaties, werk of gezondheid. Daarom hebben wij afspraken gemaakt om signalen over betaalachterstanden op tijd aan de gemeente door te geven. Dit noemen wij vroegsignalering.
We helpen u graag via:
Wilt u een vraag stellen? Via de andere kanalen helpen wij u snel en goed.
Bekijk het adres van Evides waterbedrijf
Contact kan ook via:
Makkelijk appcontact vanaf mobiel
We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:00 en 21:00 uur. Let op: langere wachttijd bij drukte.
Evides werkt samen met twee incassopartners: Flanderijn en Syncasso.
Als klanten een betalingsachterstand bij ons hebben, dan proberen we altijd naar een oplossing te zoeken. Lukt dat niet, dan neemt Flanderijn na de tweede aanmaning contact op met klanten met een betalingsachterstand. Ook zij proberen samen met de klant afspraken te maken. Lukt dat nog steeds niet, dan neemt Syncasso het over en betrekken ze een rechter bij het proces. De kosten kunnen dan snel oplopen tot minimaal € 300,-.
Voor een vrijblijvend gesprek met een specialist betaalproblemen kunt u contact met ons opnemen. We werken hiervoor samen met wijkteams. In zo’n gesprek kijken we samen met u wat een goede en blijvende oplossing voor uw situatie is.
Het kan zijn dat u door een Evides medewerker met een 06 nummer gebeld bent. Als u het niet vertrouwt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice om het telefoonnummer te controleren.
Dat kan kloppen. Heeft u na onze tweede aanmaning of het persoonlijk contact met Evides nog niet betaald of een betaalafspraak gemaakt? Dan dragen wij uw betalingsachterstand over aan incassobureau Flanderijn. Zij nemen vervolgens contact op om samen met u een passende oplossing voor de betalingsachterstand te vinden. Lees meer over onze incassoprocedure.
Als u het niet vertrouwt, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice om dit te controleren.
Dat kan kloppen. Heeft u nog niet betaald of een betaalafspraak gemaakt met incassobureau Flanderijn dan dragen wij uw betalingsachterstand over aan deurwaarder Syncasso. De kosten bij de deurwaarder stijgen al snel tot minimaal € 300,-. Door zo snel mogelijk te betalen of een regeling af te spreken zorgt u ervoor dat de kosten niet nog hoger worden. Lees meer over onze incassoprocedure.
Als u het niet vertrouwt, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice om dit te controleren.
Dat kan kloppen. De tweede aanmaning kunt u zelf via internetbankieren overmaken of door de QR-code in de brief te scannen. Deze code leidt u naar de betaalomgeving waar u het bedrag veilig kunt betalen.
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Met cookies verbeteren wij uw ervaring op onze website. U kunt per categorie uw keuze voor het gebruik van cookies instellen. Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring.