Incassoprocedure

Bent u een keer te laat met betalen? Dat kan natuurlijk gebeuren. We sturen u dan een herinnering. Betaalt u vervolgens op tijd? Dan is er niks aan de hand. Om ervoor te zorgen dat er geen extra kosten bijkomen, is het belangrijk dat u op tijd aangeeft dat het betalen niet lukt.

Wist u dat 98% van de mensen met een betalingsachterstand een oplossing vindt door hulp te vragen. We helpen onze klanten hier graag bij. We helpen u overzicht te krijgen en zoeken samen met u naar een duurzame oplossing. Het is maar net wat u nodig hebt.  

Hulp bij betalen

Elke klant en elke situatie is anders. Dat vraagt ook om andere hulp. De een heeft genoeg aan een betalingsregeling, terwijl de ander meer overzicht wil hebben of juist alleen advies. We hebben een aantal mogelijkheden voor u op een rijtje gezet. Welke hulp heeft u nodig bij het betalen en wat past bij uw situatie? Dat is het belangrijkst.

Bekijk de mogelijkheden

Sociaal incassoproces

Als u niet op tijd uw (volledige) factuur betaalt, starten we het incassoproces. Ons incassoproces heeft een aantal stappen. Deze verschillen voor situatie A en B.

Situatie A: Al eerder een betalingsachterstand of probleem met de automatische incasso.

  • U heeft in het afgelopen jaar al een betalingsachterstand bij ons gehad die is overgenomen door een incassobureau
  • In het afgelopen jaar heeft een medewerker van Evides contact met u gezocht, omdat u een betalingsachterstand bij ons had
  • De automatische incasso is niet gelukt: u heeft deze zelf teruggeboekt of er is een probleem met uw bankrekening

Bekijk stappen voor situatie A


Situatie B: Nieuwe betalingsachterstand of zakelijke klant. 

  • U heeft in het afgelopen jaar geen betalingsachterstand bij ons gehad die is overgenomen door een incassobureau en het water is niet afgesloten geweest
  • U bent een zakelijke klant

Bekijk stappen voor situatie B

Kies voor automatische incasso

Met automatische incasso schrijven we het bedrag automatisch af en bent u altijd op tijd met betalen. Dat kan ook in 10 termijnen, zodat u een lager termijnbedrag heeft. U hoeft alleen te zorgen dat er voldoende saldo op uw rekening staat.

Aanmeldformulier schuldhulpverlening voor hulp vanuit de gemeente

Als het niet lukt om uw facturen te betalen, ondanks de hulp die we bieden, kunt u ons ook vragen om contact op te nemen met uw gemeente. Met het formulier geeft u ons de nodige goedkeuring om uw gegevens (contactgegevens, klantnummer en de hoogte van uw betalingsachterstand) met de gemeente te delen. 

Download aanmeldformulier schuldhulpverlening (pdf)

Vroegsignalering

Wij vinden het belangrijk dat klanten die in financiële problemen komen op tijd hulp krijgen. Lagere schulden zijn makkelijker op te lossen en richten minder schade aan op het gebied van relaties, werk of gezondheid. Daarom hebben wij afspraken gemaakt om signalen over betaalachterstanden op tijd aan de gemeente door te geven. Dit noemen wij vroegsignalering.

Contact opnemen

Kan ook per telefoon, e-mail of per post.

Bellen
Vanaf maandag 08:00
Mailen
Niet bereikbaar
Postbus

Webcare

We helpen u graag via: 

Chat

Ontvang een kopie in uw mail

Nu online
WhatsApp

Makkelijk appcontact vanaf mobiel

Nu online
Social media

Binnen 60 min antwoord

Nu online

Veelgestelde vragen

Met welke incassopartners werkt Evides?
Ik wil een persoonlijk gesprek met Evides om samen te kijken naar een oplossing. Wat kan ik doen?
Ik ben door een 06 nummer gebeld over een betalingsachterstand. Is dat wel een medewerker van Evides geweest?
Ik heb bericht gekregen van Flanderijn over een betalingsachterstand. Klopt dat wel?
Ik heb bericht gekregen van Syncasso over een betalingsachterstand. Klopt dat wel?
© 2022