Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over watermeter en aansluiting

Watermeter

Waarom vervangt Evides mijn watermeter?
Hebben alle woningen een eigen watermeter?
Ik heb druppels op de watermeter of waterleidingen. Hoe komt dat?
Ik heb in het verleden een watermeter gekregen, maar wil die eigenlijk niet. Kan Evides de watermeter weghalen en weer ongemeten tarief in rekening brengen of een centrale watermeter plaatsen?
Waarom moet ik mijn meterstand doorgeven als ik ga verhuizen?
Ik heb nog geen watermeter. Hoe kan ik een watermeter krijgen?
Hoe kan ik mijn watermeter beschermen tegen vorst?
Plaatst Evides ook individuele warmwatermeters?

Hoofdkraan

Hoe kan ik mijn hoofdkraan beschermen tegen vorst?
Hoe controleer ik of mijn hoofdkraan goed werkt?

Waterleiding

Wie is verantwoordelijk voor de leidingen in een flatgebouw of andere gemeenschappelijke installatie?
Wie is verantwoordelijk voor de drinkwaterleidingen in mijn woning?
Kan gebruikt water vanuit een woning terug het leidingnet in stromen?
Ik ben gebeld en/of heb een sms gekregen dat ik mijn meterstand moet doorgeven. Maar ik ben geen klant bij Evides of het genoemde adres klopt niet. Wat moet ik doen?
Ik heb loden leidingen. Moet ik deze vervangen?
Ik heb een nieuwbouwwoning, nieuwe leidingen of nieuwe kraan. Moet ik de leidingen of kraan doorspoelen?

Aansluiting

Kan Evides mijn drinkwater afsluiten?
Wat veroorzaakt lage waterdruk en wat kan ik er aan doen?
Biedt Evides Waterbedrijf zelf openbare tappunten aan?
Wat is de oorzaak van een lekkage?
Hoe herken ik een Evides medewerker?
© 2022