Een nieuwe klantadministratie
Evides werkt met een nieuwe klantadministratie. Op deze pagina leest u meer informatie over wat het voor u betekent.
Bij het overgaan naar een nieuwe klantadministratie hebben al onze klanten een nieuw klantnummer gekregen. Dit nieuwe nummer staat in al onze e-mails, brieven en uw volgende jaarafrekening.
Na het ontvangen van de jaarafrekening, verspreiden we het jaarbedrag over 12 maanden. We passen daarom uw termijnbedrag hierop aan. Het nieuwe termijnbedrag ziet u op uw jaarafrekening.
In Mijn Evides past u gemakkelijk uw telefoonnummer, e-mailadres, verzendwijze, rekeningnummer, manier van betalen of termijnbedrag aan.
Nog geen Mijn Evides account? Maak deze dan nu aan.
Gemakkelijk en snel geregeld.
Wat kunt u van ons verwachten?
Manier van betalen aanpassen
Met een automatische incasso heeft u geen omkijken meer naar uw betalingen en betaalt u altijd op tijd. U regelt dit gemakkelijk via Mijn Evides.
Ontvangst jaarafrekening
De veranderingen gaan pas in nadat u uw jaarafrekening heeft ontvangen. U ontvangt uw jaarafrekening na het doorgeven van uw meterstand. Hier ontvangt u vanzelf een meterstandenoproep voor.
Kosten papieren factuur
Ontvangt u nog papieren facturen? Na het ontvangen van uw jaarafrekening betaalt u 12 keer per jaar voor uw papieren factuur. De kosten zijn € 1,99 (incl. 9% btw) per papieren factuur. Gelukkig zijn er ook andere, gratis manieren om te betalen.
Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over onze nieuwe klantadministratie.
Betalen
Heeft u van ons een brief of e-mail ontvangen en past u uw manier van betalen binnen 2 weken na het ontvangen aan? Dan betaalt u de eerstvolgende termijn op de nieuwe manier. Past u uw manier van betalen later aan? Dan kan het zijn dat u nog 1 keer op de oude manier betaalt.
Nadat u uw jaarafrekening heeft ontvangen betaalt u uw drinkwater in 12 termijnen.
Meer informatie over onze manieren van betalen vindt u hier. U kunt uw manier van betalen gemakkelijk online aanpassen in Mijn Evides.
Uit onze klantonderzoeken blijkt dat de meeste klanten liever in 12 termijnen betalen. Zoals bijvoorbeeld ook bij energieleveranciers het geval is. Daarom heeft Evides er voor gekozen dat het alleen mogelijk is om in 12 termijnen te betalen. Dan is het voor iedereen begrijpelijk en eenvoudig. Daarnaast ondersteunen we met 12 betaaltermijnen mensen die minder te besteden hebben. Het is makkelijker om kleinere maandelijkse betalingen te (blijven) betalen dan een keer per kwartaal of per jaar een groot bedrag.
Automatisch betalen
U ontvangt geen termijnfactuur als u via automatische incasso betaalt. In Mijn Evides kunt u wel zien wat er is afgeschreven en welke bedragen openstaan. Ook vindt u er uw jaarafrekeningen die u kunt downloaden en printen.
Nee, dat hoeft niet. U kiest zelf hoe u wilt betalen en welke manier het beste bij uw situatie past. We informeren u alleen over de andere (gratis) mogelijkheden. Heeft u hulp nodig? Dan helpen we u graag. U kunt ons bellen op telefoonnummer 0900 0787 (normale belkosten).
Jaarafrekening
U ontvangt uw jaarafrekening meestal binnen enkele dagen nadat u uw meterstand heeft doorgegeven, en uiterlijk binnen 4 weken.
Meterstand doorgeven
U kunt uw meterstand pas doorgeven als u daarvoor een oproep van ons heeft ontvangen. In die brief staat precies uitgelegd hoe u uw meterstand kunt doorgeven.
U kunt uw meterstand pas doorgeven als u daarvoor een oproep van ons heeft ontvangen. Heeft u deze nog niet ontvangen, dan moet u nog even geduld hebben.
Termijnbedrag
U kunt uw termijnbedrag aanpassen in Mijn Evides nadat u uw jaarafrekening heeft ontvangen. Voor die tijd is het helaas niet mogelijk om zelf uw termijnbedrag aan te passen. Met het overstappen naar de nieuwe klantadministratie verspreiden we uw jaarbedrag over 12 maanden. Wij passen uw termijnbedrag hierop aan.
Mijn Evides
Op Mijn Evides kunt u zelf uw gegevens bekijken en aanpassen. Mijn Evides is sinds kort vernieuwd. U kunt gemakkelijk inloggen op Mijn Evides of een account aanmaken als u dat nog niet heeft. Voor meer informatie hierover, lees onze pagina over inloggen. Daar leggen we het stap voor stap uit.
Via Mijn Evides kunt u uw gegevens gemakkelijk online bekijken en aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan uw contactgegevens en manier van betalen.
Overige vragen
Wij zijn steeds bezig om onze service en de systemen te verbeteren. Zo kunnen wij u snel en op een veilige manier helpen die past bij deze tijd. Daarom zijn we in juni 2023 met een nieuwe klantadministratie gaan werken. Zo kunnen we ook in de toekomst voldoen aan uw wensen.
Dat klopt. Sinds juni 2023 werkt Evides met een ander klantadministratiesysteem. Bij het overgaan naar de nieuwe klantadministratie hebben al onze klanten een nieuw klantnummer gekregen. Dit nieuwe nummer staat in al onze e-mails, brieven, uw jaarnota en u kunt het terugvinden in Mijn Evides bij Uw gegevens.
Wij werken vanaf ongeveer eind juni 2023 met de nieuwe klantadministratie. U krijgt op dat moment een nieuw klantnummer. Dit nummer vindt u terug op uw termijnfactuur, jaarafrekening en in Mijn Evides.
De veranderingen hieronder gaan pas in nadat u uw jaarafrekening heeft ontvangen. Ontvangt u nog een jaarafrekening eind juni 2023? Dan gaan de veranderingen hieronder pas volgend jaar voor u in (na het ontvangen van uw jaarafrekening):
- 12 betalingen per jaar: Wij verspreiden voortaan het jaarbedrag over 12 maanden. Dat betekent dat u 12 keer per jaar betaalt in plaats van 4 of 10 keer.
- Automatische incasso: Er wordt 12 keer per jaar een automatische incasso uitgevoerd.
- Zelf overmaken: AcceptEmail. U ontvangt 12 keer paar jaar een betaalverzoek per e-mail. U maakt zelf het termijnbedrag 12 keer per jaar over.
- Zelf overmaken: Papieren rekening. U ontvangt 12 keer per jaar een papieren factuur. U maakt zelf het termijnbedrag 12 keer per jaar over.
- Let op: U betaalt vanaf dit moment ook 12 keer per jaar voor de papieren rekening. De kosten zijn: € 1,99 (incl. 9% btw) per papieren rekening.
- Termijnbedrag: Doordat we het termijnbedrag over 12 maanden verspreiden, verandert uw termijnbedrag. Op uw jaarafrekening ziet u uw nieuwe termijnbedrag. Op Mijn Evides kunt u gemakkelijk uw termijnbedrag verhogen of verlagen.
- Ontvangt u uw rekening per post? Dan betaalt u vanaf dat moment ook 12 keer per jaar kosten voor uw papieren rekening. De termijnbedragen zelf overmaken met behulp van een papieren rekening is daarom niet de meest goedkope optie. Gelukkig zijn er ook andere mogelijkheden die gratis zijn. Zoals bijvoorbeeld automatische incasso en het bedrag zelf overmaken via een betaallink in uw e-mail.
Voor het versturen van een papieren factuur rekenen wij € 1,99 (incl. 9% btw.) Dit ziet u terug op uw jaarafrekening. Als u liever niet voor de papieren facturen wilt betalen, kunt u aangeven dat u de factuur gratis per e-mail wilt ontvangen. U kunt uw contactgegevens wijzigen in Mijn Evides. Ga hiervoor naar 'Gegevens' en daarna naar 'Berichtinstellingen'.
Contact opnemen
We helpen u graag via:
Mijn Evides
Zelf snel online regelen.
Gemakkelijk zelf uw gegevens bekijken of wijzigen.
Bellen
Geen extra belkosten.
U kunt ons bereiken op werkdagen van 08:00 tot 17:00 uur.
Postbus
Onze adressen.
Bekijk hieronder onze verschillende adressen.
Bellen vanuit buitenland / from abroad?